Wil jij dat alle dorpen en steden er hetzelfde uitzien? Natuurlijk niet! Winkelhiers zorgen voor diversiteit in jouw dorpskern. Zij zorgen met hun persoonlijke aanpak, hun uniek product of hun originele winkel dat winkelen aantrekkelijk blijft in deze wereld met een overvol online en offline aanbod. Net daarom wil UNIZO de winkelhiers in de bloemetjes zetten.

“Ook hun sociale rol in de maatschappij is niet te onderschatten”, legt UNIZO-topman Danny Van Assche uit. “Winkelhiers ondersteunen tal van verenigingen en zorgen voor lokale jobs. En onze lokale economie blijft cruciaal om onze maatschappij te dragen.” Hij vindt zo’n award om zelfstandige winkelhiers in de kijker te zetten dus enorm belangrijk: “Zij maken lange dagen, met hart en ziel, om hun winkel georganiseerd te krijgen en er te staan voor hun klanten. Als winkelhier zijn ze vaak niet alleen aankoper en verkoper, maar ook marketeer, visual merchandiser, logistiek verantwoordelijke en nog zo veel meer. Het is een niet te onderschatten gave om zoveel gecombineerd te krijgen en daarom verdienen zij een pluim!”

Ook Isolde Delanghe van Mode Unie vindt de Winkelhier van het Jaar award belangrijk: “Winkelhiers moeten in de kijker gezet worden om hen te laten weten dat ze een belangrijke rol spelen in het sociale weefsel van hun stad of gemeente. We moeten hen daarvoor bedanken. Door hen als retail-ondernemer in de kijker te zetten, willen we benadrukken dat ze voor veel klanten het verschil maken.” Luc Ardies van Buurtsuper.be vult aan dat ook winkelhiers een spotlight verdienen omdat ze op een authentieke wijze bijdragen aan de samenleving.

Klantvriendelijkheid is de basis van winkelhieren en daar draagt personeelsbeleid toe bij.

Het is een plezier om niet naar “een” maar naar “de” winkel te gaan, waar je een vaste klant-gevoel krijgt.

Personeelsbeleid en werknemerswelzijn

Dit jaar staat de award in teken van personeelsbeleid en werknemerswelzijn. In tijden van arbeidskrapte is je personeelsaanpak cruciaal. “Gemotiveerde winkelmedewerkers vinden binnen de modesector is bijzonder moeilijk”, weet Isolde Delanghe. “Als zaakvoerder is het dus belangrijk om werknemers te ondersteunen en opleiding te voorzien voor taken waar hij of zij zich minder comfortabel voelt. Een goede ondersteuning en aandacht voor de noden van de werknemer zijn bovendien essentieel om goede werknemers aan boord én gemotiveerd te houden.” Ook Danny Van Assche weet dat personeel vinden momenteel een moeilijkheid is, ook binnen retail: “Dat heeft ons als UNIZO getriggerd om net dat als uitgangspunt te nemen van de eerste UNIZO Winkelhier van het Jaar. Hoe groot of klein hun equipe ook is, of ze nu werken met vaste, flexi, interim-werknemers, studenten of een combinatie ervan, het gaat over hoe ze met hun personeel omgaan.”

Ben of ken jij een Winkelhier van het Jaar?

Winkelhiers zorgen voor een schitterende ervaring in onze lokale winkelstraat. Winkelhiers creëren meerwaarde door hun persoonlijk advies aan klanten en hun productkennis. Net daarom zetten we hen in de bloemetjes.

Stel je kandidaat en maak kans op een prachtig prijzenpakket! 

Ik schrijf mij in

Nuttig voor jou