Wist je dat er in België ruim 9 miljard euro aan openstaande facturen in rook opgaan. Gemiddeld verloor elk Belgische bedrijf op die manier een bedrag gelijk aan 2,8% van de totale omzet. Je hebt openstaande facturen. Je herinneringen blijven onbeantwoord? UNIZO en Intrum hebben de handen in elkaar geslagen om UNIZO-leden zo goed mogelijk te ondersteunen via de UNIZO incassoservice.

UNIZO Incassoservice

Als herinneringen en aanmaningen niets meer uithalen, dan is het tijd voor een gespecialiseerde aanpak. UNIZO en het incassokantoor Intrum werkten hiervoor een bijzonder gunstige regeling uit exclusief voor UNIZO-leden.

De gunstige voorwaarden van de UNIZO incassoservice:

  • Geen abonnementskost (normaliter kost een jaarabonnement € 460).
  • Je communiceert met een vast commercieel contactpersoon binnen Intrum
  • Voor nationale incasso betaal je Intrum een dossierkost van €10 per opgestart dossier, maar verder betaal je enkel wanneer er centen worden geïnd. UNIZO-leden kunnen hier de tarievenlijst voor nationale invordering bekijken.
  • Je betaalt lage commissiepercentages (vanaf 10% op het geïnde bedrag, in functie van de ouderdom van de factuur). 
  • Er wordt steeds geprobeerd om niet alleen de hoofdsom, maar ook intresten en schadebeding te recupereren, als je aan alle wettelijke voorwaarden voldoet.
  • Voor internationale incasso: laat via het uitgebreide internationale netwerk ook niet-betaalde facturen in het buitenland invorderen, bijna overal ter wereld. Daarvoor gelden internationale tarieven en voorwaarden die UNIZO-leden hier kunnen nalezen.

 

Dit ledenvoordeel gebruiken?

Deze inhoud is enkel voor UNIZO-leden, log in met je UNIZO account of word nu lid.

Aanmaning in B2B

Als jouw klant een andere onderneming is (dus geen consument), en jouw herinneringen onbeantwoord blijven, wil je misschien liever de druk nog wat verhogen zonder direct  de grotere middelen in te schakelen? In samenwerking met Intrum sturen we je schuldenaar een laatste stevige aanmaning. Helemaal gratis voor UNIZO leden! 

Concreet: Deze service omvat het versturen van één brief naar de professionele klant van het UNIZO-lid, in naam van het UNIZO-lid. Op basis van gegevens overgemaakt door het UNIZO-lid via de optie aanmaningsservice maakt Intrum een aanmaningsbrief op conform de regelgeving waarna deze via gewone post wordt uitgestuurd binnen de 48 uur na registratie. Geïnde gelden qua hoofdsom, schadebeding en/of intresten worden integraal door de klant aan het desbetreffend UNIZO-lid vereffend. Verdere opvolging dient te gebeuren door het UNIZO-lid. Bij niet of onvolledige betaling, behoudt het UNIZO-lid het recht om al dan niet beroep te doen op de incassoservice van Intrum. Deze aanmaningsdienst kan enkel gebruikt worden wanneer de  klant van het UNIZO – lid een onderneming is, niet wanneer hat om een consument gaat.

Dit ledenvoordeel gebruiken?

Deze inhoud is enkel voor UNIZO-leden, log in met je UNIZO account of word nu lid.

Word lid van UNIZO
en vraag aan!