UNIZO lanceert Ondernemershorizon: Begeleidingstraject voor ondernemers in moeilijkheden

“Het is vandaag niet evident meer om te ondernemen en heel wat bedrijven maken moeilijke periodes mee. Maar wie merkt dat het water echt té dicht aan de lippen begint te staan, zoekt best hulp voor het te laat is”, zegt UNIZO-topman Karel Van Eetvelt. En die hulp vinden ondernemers in moeilijkheden vanaf nu bij UNIZO Ondernemershorizon, met de steun van de Vlaamse Overheid. Zij kunnen er instappen in een individueel begeleidingstraject dat leidt tot een herstelplan voor het bedrijf. Maar ook wie geen individueel traject wil volgen, kan bij UNIZO terecht voor heel wat praktische tips en adviezen om op eigen houtje het bedrijf stap voor stap weer op de juiste koers te krijgen. Het belangrijkste doel van Ondernemershorizon is om een faillissement te vermijden. “In de periode januari tot en met augustus gingen 7.582 bedrijven failliet. We moeten vermijden dat dit aantal nog oploopt”, besluit UNIZO. Meer info: www.unizo.be/ondernemershorizon

De eerste stap in het individuele begeleidingstraject is een intakegesprek door een UNIZO-medewerker. Daarna volgt een doorgedreven analyse van de onderneming om alle mogelijke pijnpunten bloot te leggen. UNIZO brengt de ondernemer vervolgens in contact met de juiste experts die samen met het bedrijf werken aan een herstelplan.

Quick Scan
Op de website van Ondernemershorizon kunnen ondernemers via de Quick Scan gratis testen of hun bedrijf gezond is. Aan de hand van een aantal vragen, onder meer over de leveranciers, klanten, medewerkers en financiële aspecten komen ondernemers te weten waar er eventueel problemen bestaan en of ze tot actie moeten overgaan. De Quick scan gebeurt volledig anoniem.

Leden en niet-leden
Ondernemershorizon is toegankelijk voor alle ondernemers, ook niet-leden. Dankzij de tussenkomst van de Vlaamse overheid en de KMO-portefeuille betalen de ondernemers slechts een minimale financiële tussenkomst.

Bericht aan de redacties: we kunnen u in contact brengen met ondernemers die (anoniem) willen getuigen.

Datum: 26 september 2013

Indien u de UNIZO-persberichten voortaan automatisch via e-mail wenst te ontvangen, kan u zich hier inschrijven.

Verwante trefwoorden: Faillissement
Lid worden Infopakket