14 mei 2019
Hasselt / Cursus

OndernemersForum: Zo maak je van die prospect een klant

“Bedankt, ik zal er nog eens over nadenken!” Klinkt dit je maar al te bekend in de oren na een verkoopgesprek? Dan weet je wellicht ook wat er volgt ... Meestal helemaal niets. Binnenkort is dat verleden tijd. In deze training ga je aan de slag om je verkoopskills te versterken en je overtuigingskracht te vergroten.

In de interactieve sessies worden theorie en praktijk afgewisseld en werken we met realistische rollenspellen. Een verkoopgesprek kun je namelijk best zo veel en zo goed mogelijk oefenen. Zo maak je je de meest effectieve strategieën, de sterkste argumentatie en vooral de juiste mindset eigen. Op naar nieuwe klanten!

Jouw expert ter zake:

Hendrik Hellemans heeft al 25 jaar ervaring als internationaal leidinggevende en nam in die functie vaak teams en kaderleden onder zijn hoede om ze te coachen. Nu geeft hij leiderschapstrainingen en helpt hij ondernemers om uitdagingen aan te gaan en hun persoonlijke doelen te bereiken. Hij is ook auteur van het veel verkochte boek ‘Het Strategisch Succesmodel’.

Zo maak je van die prospect een klant: wat je mag verwachten

Sessies

Sessie 1: De basis

De focus van deze sessie ligt op de basis van het verkoopproces: van jouw eigen insteek tot de uiteindelijke overtuiging van de klant. Daarvoor gaat de lesgever ook dieper in op begrippen als USP en SWOT. Ook neemt hij de 4 behoeftes van de klant en jouw eigen waardepropositie onder de loep.

Daarnaast leer je om 5 beïnvloedingsstrategieën te hanteren waarmee je de klant kunt overtuigen.

14/05/2019 - 18:30 - 22:00
Sessie 2: Hoe zeg ik het? Hoe doe ik het?

Hoe klinkt jouw elevator pitch? En hoe wordt hij ervaren door de klant, de verkoper en de observator? Om nog verder in te spelen op de concrete praktijk, oefen je in deze sessie ook de kneepjes van telefonische prospectie, het inplannen van afspraken, het netwerken en de opvolging.

Verder gaat de lesgever ook dieper in op de beslissingen die mensen nemen bij een koop en verkoop volgens het zogeheten pijn-plezier- principe.

21/05/2019 - 18:30 - 22:00
Sessie 3: Breng structuur in je verkoopgesprek

Verkopen doe je in 8 stappen. En na deze sessie kun je al een heel eind op weg, want deze dag komen de eerste 5 stappen aan bod: voorbereiding – contact maken met de klant – behoefteninventarisatie – presentatie & argumentatie – prijsstelling & het herkennen van koopsignalen.

04/06/2019 - 18:30 - 22:00
Sessie 4: Als je verkoop met ‘nee’ begint

Nadat je je de eerste 5 stappen eigen hebt gemaakt, zijn de 3 overige stappen aan de beurt. Deze worden ook wel de universele verkoopafsluiters genoemd: bezwaren van de klant – het ombuigen van deze bezwaren – verkopen. Daarna schieten we in actie met een stimulerend en realistisch rollenspel om de technieken goed onder de knie te krijgen.

11/06/2019 - 18:30 - 22:00
Sessie 5: De gouden regels voor succes

Om je helemaal klaar te stomen voor een succesvolle toekomst, overlopen we in deze laatste sessie de 7 gouden regels voor verkoopsucces. We sleutelen nog verder aan het ombuigen van bezwaren en het sluiten van de verkoop. Daarbij bespreken we de zogeheten ‘prijsangst’ en het geven van kortingen.

Ten slotte staan we stil bij de allerlaatste stap: Verkocht! En ... bij alles wat op dat woord hoort te volgen.

25/06/2019 - 18:30 - 22:00

Ja, ik schrijf me in! Hierbij mijn contactgegevens.

Contactgegevens

bv. 0123.456.789

Facturatiegegevens

Volgorde
bv. 011404354
EUR
Volgorde
De gegevens die u invult heeft UNIZO nodig om de overeenkomst te kunnen uitvoeren. Vanuit het gerechtvaardigd belang om te ondernemen worden deze gegevens ook doorgegeven aan onze commerciële partners en gebruikt voor automatische verwerkingen (o.a.) profilering om u gerichte informatie en aanbiedingen te kunnen toesturen. Alle details over deze verwerking en uw rechten vindt u in ons privacybeleid.
Algemene voorwaarden | Privacybeleid

Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. U mag altijd een collega in uw plaats laten deelnemen. Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (ondernemersforum@unizo.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersforum, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel) te worden bezorgd. Een UNIZO OndernemersForum komt niet in aanmerking voor de KMO-portefeuille.
1 x Niet-leden: 480,00 € Excl. btw
Totaal: 580,80 EUR incl. btw