Een eigen website of volstaat een Facebook-pagina?

Steeds meer bedrijven communiceren met hun doelpubliek via sociale media zoals Facebook, Instagram, Snapchat… Natuurlijk kan je gebruik maken van de kracht van sociale media om met je klanten of stakeholders te communiceren. Is een eigen website dan nog wel nodig?

Een eigen website op het internet, gekoppeld aan je eigen domeinnaam, is een belangrijk virtueel goed. Het is jouw eigendom en jij bent er baas: jij beslist wat er wel en niet op komt. Het is het centrale punt waar je corporate gegevens staan, je contactgegevens, openingsuren... De inhoud, de informatie die je op je website plaatst, blijft er staan zolang jij dat wilt.

Dat kan op sociale media wel even anders uitdraaien. Je bent afhankelijk van elke wijziging die het netwerk doorvoert. Content of foto's kunnen zonder meer verwijderd worden, een algoritme bepaalt of je posts gezien worden door de gebruikers, enz.

Dus ja, social media hebben hun nut en je verwijst op je Facebookpagina, Instagram, Snapchat… en alle mogelijke andere sociale netwerken waarop je aanwezig wilt zijn naar jouw website. Maar een eigen website blijft hoe dan ook een must!

M.m.v. www.dnsbelgium.be

Meer over: Social media, Starten, Nuttige starterstips

Op zoek naar meer ondernemersinfo?

UNIZO ondernemerslijn - 0800 20 750Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het Unizo Kennisnet:
geef uw zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.

Of contacteer Unizo Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.

Ons adviesteam staat voor u klaar!