Net als alle technische toestellen kan ook een betaalterminal wel eens dienst weigeren. Heel vervelend natuurlijk als er net wat klanten in de winkel staan. Daarom neem je bij de aanschaf van een betaalterminal ook een onderhoudscontract. Als je een betaalterminal huurt, is het onderhoudscontract meestel in de prijs inbegrepen, als je een betaalterminal koopt, is dat meestel niet het geval en neem je dus best een afzonderlijk onderhoudscontract.
kan je de helpdesk van de leverancier telefonisch bereiken, of enkel per mail of via de website?
is de helpdesk enkel open tijdens de kantooruren, of kan je hen ook bereiken na de kantooruren en in het weekend?
als je je betaalterminal huurt, zit het onderhoudscontract mee in de kostprijs. Hoe beter de bijstand, hoe duurder de huurprijs. Bij huurformules van 20 tot 30 euro per maand, reken je best op een beperktere beschikbaarheid van de helpdesk (bijvoorbeeld enkel tijdens kantooruren) en kan het zijn dat er pas een technieker langskomt na 48u. Voor 7/7bereikbaarheid en bijstand binnen 24u, kan je dus beter een duurdere huurformule nemen, maar dan loopt de kost vaak al op tot 50 of 60 euro per maand.
als je een betaalterminal koopt, moet je het onderhoudscontract nog afzonderlijk aanschaffen. Ook hier varieert de prijs per maand tussen 3 en 15 euro per maand, afhankelijk van de omvang van de bijstand.
Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het UNIZO Kennisnet:
geef je zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.
Of contacteer UNIZO Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.
Ons adviesteam staat voor je klaar!