Hoe voorkomen dat consumenten niet (tijdig) betalen?

In ons land wordt 1 op 3 facturen later dan de uiterste datum betaald, de gemiddelde betaaltermijn is 54 dagen, en 1 op 12 rekeningen wordt zelfs pas na meer dan 90 dagen vereffend. Deze cijfers van kredietverzekeraar Euler Hermes liegen er niet om. Debiteurenbeheerder Philip Beckers van bureau eXago bvba bepleit een professionele, maar klantvriendelijke aanpak van late betalers. Volgende tips helpen u al een eind op weg.

Meer over: Betalingsachterstand
Thema: Juridisch

Je ziet meer als UNIZO lid

Deze inhoud is enkel voor UNIZO-leden, of word nu lid.

Op zoek naar meer ondernemersinfo?

UNIZO ondernemerslijn - 0800 20 750Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het Unizo Kennisnet:
geef uw zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.

Of contacteer Unizo Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.

Ons adviesteam staat voor u klaar!