Uw klanten annuleren een door hen ondertekende offerte voor een werk op maat. Kan dat zomaar?

Vorige week gingen klanten akkoord met de uitvoering van een keuken op maat. Nadat zij vorige week de offerte ondertekend hebben, bellen ze vanmorgen echter terug dat ze het toch niet gaan doen. U bent daar echter twee maal ter plaatse geweest en reeds een plan gemaakt. In uw verkoopsvoorwaarden achteraan op de bon staat dat een annulatie gelijk staat met 20% te betalen kosten. Zij willen dat niet betalen en dreigen zelfs met een advocaat. Kan u dat hard maken? De verkoop is bij de klanten thuis gebeurd, maakt dat een verschil?

Meer over: Contracten, Als het misloopt, Geschillen, Vaak voorkomende geschillen
Thema: Juridisch

Je ziet meer als UNIZO lid

Deze inhoud is enkel voor UNIZO-leden, of word nu lid.

Op zoek naar meer ondernemersinfo?

UNIZO ondernemerslijn - 0800 20 750Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het Unizo Kennisnet:
geef uw zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.

Of contacteer Unizo Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.

Ons adviesteam staat voor u klaar!