28 sep 2020
Edegem / Cursus

Ondernemersforum: Herstel en groei door een vernieuwde focus op de klant

Gastvrijheid is een belangrijke menselijke waarde die iedereen in zich heeft en die meeweegt in de beleving van een dienst, zeker in de horeca.

  • Gastvrijheid levert rendement op en kost vrijwel niets.
  • Gastvrijheid zorgt voor loyale gasten en loyale en gelukkige medewerkers.

Tijdens dit Ondernemersforum kom je te weten hoe je de essentie van
gastvrijheid mee geeft aan je team, en hoe je dit kan implementeren in jouw onderneming. We verdiepen ons in de kern van wat jou speciaal maakt om zo jouw klanten gastvrijheid in de diepte te laten ervaren en hierrond een team te bouwen.

Voor wie:
• Elke ondernemer die voelt dat er iets meer is dan service. Die zelf aan de slag willen gaan
met personeel en gasten en zichzelf om tot een beter resultaat te komen.
• Elke ondernemer die al even bezig is en wil investeren in het aantrekken en behouden van gemotiveerd
personeel.
• Zaakvoerders die begrijpen dat het gaat om klantenfocus, en zorgen voor de mensen die moeten zorgen
voor klanten. Kultuur is key!

Gastvrijheidscoaches:
Tijs Van Langenhove van Horeca Junkies rondde zijn studies toegepaste psychologie af, ontdekte daar wat sterke merken zijn, leerde houden van
marketing en consu-mensen. Tijs vond zijn liefde per toeval in de horeca en leerde in real life hoe storytelling en
gastvrijheid succesvolle zaken kunnen maken om dan na drie horeca zaken, een pop-up restaurant en events terug naar de essentie te durven gaan: voelen
wat je zelf nodig hebt om te groeien en te durven dromen.

Giulia May
Giulia had 10 jaar een restaurant in het Antwerpse en groeide daarna door in Coaching, Team Coaching en
Change Management. Vandaag komen beide passies samen in de vorm van Horeca Junkies. In het
begeleiden van ondernemers in de Horeca kan Giulia putten in haar rijke ervaring in de horeca, maar eveneens uit
het begeleiden van groepen, teams en management in KMO's.

Sessies

Sessie 1 - Het geheim van Gastvrijheid
  • De beleving van Gastvrijheid, wat is dat?

  • Gastvrijheid, klantbeleving & service

  • Hoe kan Gastvrijheid toegepast worden binnen jouw zaak?

28/09/2020 - 13:00 - 16:30
Sessie 2 - De psychologie van gastvrijheid / gastenreis
  • Wat is de psychologie achter Gastvrijheid?
  • Wat is de behoefte van mijn klant?
  • De Gun Factor
  • De Klantenreis - Customer Journey

 

05/10/2020 - 13:00 - 16:30
Sessie 3 - De verschillende gasttypes en de niveaus van beleving
  • Hoe kan je je gasten leren kennen?
  • Het DISC model
  • De beleving van je klant.

 

12/10/2020 - 13:00 - 16:30
Sessie 4 - Omgaan met klachten en hoe beleving versterken
  • Klachten en problemen
  • Rollen en domeinen in je zaak
  • Het overtreffen van de verwachtingen
  • De beleving versterken
19/10/2020 - 13:00 - 16:30
Sessie 5 - Hoe gastvrijheid in je cultuur implementeren
  • Dieper ingaan op Emotionele Intelligentie
  • Feedback geven en Luisteren
  • Verbindende communicatie
  • De Dramadriehoek

 

26/10/2020 - 13:00 - 16:30
Prijzen
  • Niet-leden: 400,00 EUR Excl. btw
  • UNIZO leden: 400,00 EUR Excl. btw