15 nov 2021
Edegem / Cursus

Ondernemersforum: Doordacht digitaliseren, hoe begin je daaraan?

Hoe laat je bedrijfsprocessen nog efficiënter, veiliger, sneller, transparanter, gebruiksvriendelijker en winstgevender verlopen? Dat is dé hamvraag tijdens deze opleidingsreeks over “digitaliseren”. Daarbij reiken we ook een heleboel praktijkgerichte tips, tricks, do’s en don’ts aan zodat jij als ondernemer de juiste strategische keuzes maakt voor een succesvolle digitale transformatie. In een kortlopend opleidingstraject met slechts 5 sessies ontdek je:

1. De betekenis van courante termen in digitaliseringstaal zodat je vlot kan meepraten.

2. Hoe je externe partners optimaal aanstuurt tijdens jouw digitaal transformatieproces.

3. Wat mogelijke opportuniteiten en realistische doelstellingen zijn voor jouw bedrijf.

4. Budgetvriendelijke alternatieven voor dure spitstechnologie die je snel kan inzetten.

Voor wie?

Strategisch digitaliseren levert de grootste meerwaarde op in bedrijven met minimum 5 medewerkers. Deze ondernemersforum-reeks is dan ook vooral op zaakvoerders met digitale groeiambities en een dergelijke bedrijfsgrootte afgestemd.

Handige weetjes

  • kort en snel traject met 5 sessies in november en december 2021
  • start telkens rond 19:00 u (met broodjes en een drankje) en einde voorzien rond 22:30 u
  • vlot bereikbare gelegenheidslocatie in provincie Antwerpen
  • ruimte voor interactie, want max. 20 deelnemers per groep
  • deelname kost slechts 400,00 € voor het volledige traject

Tip!

We raden je sterk aan om eerst de online maturiteitsscan in te vullen. Zo heb je een duidelijke indicatie van de mate waarin je bedrijf nu gedigitaliseerd is. Met een 2e scan (na je deelname aan het Ondernemersforum) weet je precies hoeveel vooruitgang je geboekt hebt. CHECK HIER JE DIGITALE MATURITEIT

Sessies

Sessie 1: Wat is digitalisering - Kennismaking + introductie

We overlopen eerst enkele courante begrippen en het concept “bedrijfsprocessen”. Die processen verduidelijken we aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden. Daarna is het aan jou om de primaire en secundaire processen in jouw bedrijf te identificeren.

15/11/2021 - 19:00 - 22:30
Sessie 2: De eerste stappen

Welke soorten data heb je beschikbaar in jouw onderneming en hoe kan je die data digitaliseren? We overlopen enkele mogelijkheden zoals Robotic Process Automation (RPA), Optical character recognition (OCR),…) die we ook met praktische voorbeelden illustreren.

22/11/2021 - 19:00 - 22:30
Sessie 3: Primaire processen

We focussen op het digitaliseren van primaire bedrijfsprocessen en tools die je daarvoor kan inzetten. We laten je onder meer kennismaken met Collaborative Suites (Office 365, Google G Suite), time & project management software en interne communicatietools (Teams, Slack,….).

29/11/2021 - 19:00 - 22:30
Sessie 4: Ondersteunende processen

Tijd om digitalisering van ondersteunende processen onder de loep te nemen. We bespreken onder meer de kracht, de meerwaarde en de opportuniteiten van online boekhouding, CRM-systemen, HR & planning software alsook diverse tools voor digitale marketing.

06/12/2021 - 19:00 - 22:30
Sessie 5: Besturende processen

Vandaag komt het digitaliseren van bestuursprocessen aan bod. We verdiepen ons in data analytics en in ERP-systemen die automatische processen (logistiek, administratief, financieel, enz...) centraliseren in één overkoepelend informatie- en beheerssysteem.

13/12/2021 - 19:00 - 22:30
Prijzen
  • 400,00 EUR Excl. btw