19 feb 2019
Antwerpen - Berchem / Cursus

Ondernemersforum: Maak kopers van je klanten: training sales & prospectie

“Bedankt, ik denk er nog eens over na!” Is dat de meest gehoorde zin na een klantencontact of verkoopgesprek? Dan mis je nét dat beetje overtuigingskracht waarmee je van je klanten kopers maakt.

Tijdens dit Ondernemersforum leer je hoe het wél lukt. We trainen je verkoopskills en vergroten je overtuigingskracht. Op het einde van de rit: bouw je een overtuigend verkoopgesprek op, kun je omgaan met weerstanden … én rond je succesvol de verkoop af!

Hoe gaan we te werk?
Daar kunnen we kort over zijn: zéér praktisch. De lesmodules zitten vol tips en tricks, en zijn erg interactief. Je gaat regelmatig in kleinere groepjes aan de slag en laat de theorie tot leven komen via rollenspelen. Al doende leer je de juiste strategieën, de juiste argumentatie én de juiste mindset hanteren.

Voor wie?
Voor iedereen die zijn product graag aan de man wil brengen zonder op te veel hindernissen – bij zichzelf of de klant – te botsen. Een ideale training voor verkopers, accountmanagers, relatiebeheerders en commerciële medewerkers, maar uiteraard ook freelancers die hun diensten beter willen verkopen.

Door wie?
Hendrik Hellemans, zaakvoerder en trainer bij Coachingplanet.be steunt op 25 jaar ervaring als internationaal leidinggevende, waarbij hij regelmatig high performing teams en kaderleden stuurde en coachte. Vandaag geeft Hendrik leiderschapstrainingen en traint hij C-Level Executives in het verwezenlijken van persoonlijke veranderingen en het behalen van uitdagende doelstellingen. Hij is ook auteur van het boek ‘Het Strategisch Succesmodel’.

PROGRAMMA
19u00 
Ontvangst met broodjes
19u30 Lerend Netwerk
22u00 Voorzien einde

#sterkondernemen
Meer starters, meer blijvers en meer groeiers: daar gaan we voor! Agentschap Innoveren & Ondernemen en haar partners willen u daarbij ondersteunen.
Dit project is slechts één van de vele initiatieven waar u gebruik van kan maken. Ontdek ze allemaal op www.sterkondernemen.be.

Sessies

Sessie 1: De basics van verkopen

Tijdens deze eerste sessie zoomen we in op de basis van het verkoopproces: van je mentale insteek tot de uiteindelijke overtuiging van de klant. Letterwoorden als USP en SWOT worden in detail bekeken. We staan stil bij de 4 behoeftes van de klant en je eigen waardepropositie. We leren eveneens 5 beïnvloedingsstrategieën hanteren waarmee je de klant over de streep kunt trekken.

19/02/2019 - 19:00 - 22:00
Sessie 2: Hoe zeg ik het & Hoe doe ik het?

We houden een ‘elevator pitch’ en bespreken die vanuit de visie van de klant, de verkoper en de observator. We oefenen ook op de telefonische prospectie, het vastleggen van afspraken, het netwerken en de opvolging ervan. We bekijken ook het ‘Pijn en Plezier-principe’ in de verkoop.

26/02/2019 - 19:00 - 22:00
Sessie 3: Structuur in je verkoopsgesprek

Verkopen doe je in 8 stappen. Vandaag komen de eerste 5 stappen aan bod: voorbereiding – contact maken met de klant -  de behoefteninventarisatie – presentatie, argumentatie en prijsstelling – herkennen van koopsignalen.

19/03/2019 - 19:00 - 22:00
Sessie 4: ‘Neen’ als start van je verkoop

Klaar voor de laatste 3 stappen van het verkoopproces? Vandaag bekijken we: de universele deal closers – de objecties van de klant – het ombuigen van de bezwaren en verkopen. Daarna is het tijd voor actie: een rollenspel om de beslissende stappen onder de knie te krijgen.

26/03/2019 - 19:00 - 22:00
Sessie 5: Gouden regels voor meer succes

Om je verkoopproces vandaag en in de toekomst nog met meer succes te laten verlopen, overlopen we ter afsluiting nog 7 gouden regels. We oefenen verder op het ombuigen van bezwaren en het sluiten van de verkoop en staan stil bij ‘prijsangst’ en kortingen. Ten slotte staan we stil bij de allerlaatste stap: Verkocht! Wat nu?!

02/04/2019 - 19:00 - 22:00

Ja, ik schrijf me in! Hierbij mijn contactgegevens.

Contactgegevens

bv. 0123.456.789

Facturatiegegevens

Volgorde
bv. 011404354
EUR
Volgorde
De gegevens die u invult heeft UNIZO nodig om de overeenkomst te kunnen uitvoeren. Vanuit het gerechtvaardigd belang om te ondernemen worden deze gegevens ook doorgegeven aan onze commerciële partners en gebruikt voor automatische verwerkingen (o.a.) profilering om u gerichte informatie en aanbiedingen te kunnen toesturen. Alle details over deze verwerking en uw rechten vindt u in ons privacybeleid.
Algemene voorwaarden | Privacybeleid

Bij annulering binnen de 15 kalenderdagen voor de aanvangsdatum van de opleiding is de overeengekomen prijs geheel verschuldigd. U mag altijd een collega in uw plaats laten deelnemen. Bij eerdere annulering is steeds 10% van de overeengekomen prijs verschuldigd. Elke annulering dient via email (ondernemersforum@unizo.be) of aangetekend schrijven (Ondernemersforum, Willebroekkaai 37, 1000 Brussel) te worden bezorgd. Een UNIZO OndernemersForum komt niet in aanmerking voor de KMO-portefeuille.
1 x Niet-leden UNIZO: € 460,00 Excl. btw
Totaal: 556,60 EUR incl. btw