Hoe kan je klanten lokken met je webteksten?

Dagelijks verwerkt Google zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten. Dat zijn héél veel mensen die héél veel zaken opzoeken. Misschien ook wel net datgene dat jij aanbiedt.

Ervoor zorgen dat die surfers ook daadwerkelijk bij jou terechtkomen? Daarvoor zorgt SEO – ofwel search engine optimization, of in het Nederlands ‘zoekmachine-optimalisatie’. Het gaat om een bundeling van gratis technieken die ervoor zorgen dat jouw website bovenaan in de resultatenlijst van zoeksites belandt.

Samengevat: SEO zorgt ervoor dat jouw website gevonden wordt door surfers die op het punt staan om jouw product of dienst aan te kopen. Een unieke kans, die je toch niet wil laten liggen?!

Wat win je erbij?

  • De ranking van je webpagina’s in de zoekmachines verhoogt. Ze worden dus zichtbaarder, waardoor de kans vergroot dat ze worden bezocht.
  • Meer verkeer naar en op je website betekent haast altijd ook meer verkoop. Zeker als je op je webpagina’s voldoende inzet op call to actions en conversie.
  • Omdat zoekrobots als Google zich laten charmeren door websites met relevante content, kun jij – via die webteksten – meteen ook de surfers overtuigen met je expertise en gespecialiseerde aanpak.

Hoe doe je dat juist?
De juiste SEO-technieken kennen en die correct toepassen, maar tegelijk je webtekst niet onleesbaar maken? Dat vraagt wel wat achtergrondkennis. Tijdens ons Ondernemersforum SEO Copywriting leren we je graag de kneepjes van het vak.