5 tips voor meer conversies

Ben jij na deze moeilijke corona-periode ook meer gaan inzetten op je online aanwezigheid? De wereld van e-commerce biedt de mogelijkheid om je producten en diensten ook op afstand aan te bieden.
Een succesvol online verkoopskanaal trekt de aandacht van de klant en lokt hem/haar zo naar de winkel. Echter wil je natuurlijk ook conversie óp je webshop.

Hieronder geven we 5 tips voor meer conversies in jouw online winkel. Eenvoudige tips die je zelf kunt toevoegen en toepassen.

Tip 1 : Klantenreviews

Klantenreviews verhogen de betrouwbaarheid van je webwinkel. Door ze zichtbaar op je website te plaatsen, kunnen je bezoekers in één oogopslag oordelen over je betrouwbaarheid.

Tip 2 : Productreviews

Niet alleen beoordelingen over de service van het bedrijf zijn belangrijk, maar ook reviews over de beschikbare producten. Deze reviews zijn best te plaatsen op je productenpagina.

Tip 3 : Keurmerken

Sommige bezoekers denken dat de verschillende reviews gemanipuleerd zijn en enkel de positieve reviews weergegeven worden. Een keurmerk kan hier van pas komen. Door te voldoen aan bepaalde richtlijnen sta je garant voor een bepaalde kwaliteit.

Tip 4 : Testimonials

Ook testimonials van klanten – positieve ervaringen – zorgen voor vertrouwen in je webwinkel. Bovendien dragen ze bij tot betere conversie. Testimonials kunnen zowel als tekst en als video weergegeven worden.

Tip 5 : Laat zien wie je bent

Zorg voor vertrouwen. Klanten hebben vaak angst dat je bedrijf niet bestaat. Toon je Kamer van Koophandel-nummer, foto’s van het bedrijf en foto’s van je medewerkers. Foto’s zeggen vaak meer dan duizend woorden!

bron: creativmarketing.be

Meer vragen over e-commerce?
In augustus geven we 5 online sessies waarin we je stap voor stap begeleiden bij het laten renderen van jouw webshop en geven we je tips hoe je dit combineert met je fysieke winkel. Heb je dit zomerverlof een paar uurtjes over om jouw onderneming te versterken, schrijf je dan nu hier in! 
 

Meer over: E-commerce