UNIZO provincie Antwerpen start hinderloket voor ondernemers

ANTWERPEN 5/7/2017 – Vanaf vandaag kunnen ondernemers terecht bij een speciaal loket van UNIZO Provincie Antwerpen. Dit loket zal in geval van verkeerswerken bij hen in de buurt voor ondernemers onderzoeken op welke maatregelen zij precies beroep kunnen doen. “Soms zal het daarbij gaan om financiële maatregelen, in andere gevallen gaat het om andere ondersteunende maatregelen”, zegt Sofi Van Ussel directeur van UNIZO Provincie Antwerpen. Bij UNIZO Provincie Antwerpen benadrukt men wel dat het loket enkel dient om samen met ondernemers op zoek te gaan naar tegemoetkomingen en ondersteuningen waar ze recht hebben. Het gaat voor alle duidelijkheid niet om een klachten- of meldingsloket. De nieuwe loketservice van UNIZO Provincie Antwerpen is bereikbaar via 0470 472 472 waar ondernemers terecht kunnen om een afspraak te maken.

Meteen somt Van Ussel een aantal voorbeelden op. “Het kan gaan om technische werkloosheid, uitstel van BTW, inkomenscompensatie, rentetoelage….”. De adviseur van het nieuwe loket zal samen met de ondernemer bekijken of hij aan de voorwaarden voldoet om van bepaalde tegemoetkomingen te kunnen genieten. Ook bij het correct invullen en indienen van de juiste formulieren staat deze nieuwe dienst van UNIZO  Provincie Antwerpen ter beschikking. De termijn om een beroep te doen op bepaalde minder hinder-maatregelen loopt trouwens nog tot eind december dit jaar.

Van Ussel voegt eraan toe dat het loket vanzelfsprekend openstaat voor ondernemers uit de hele provincie Antwerpen. “Wellicht springen de huidige werken in de stad Antwerpen en omgeving momenteel het meest in het oog maar ook elder in de provincie wordt er gewerkt. Later op het jaar staan inde provincie nog infrastructuurwerken gepland en kan ik me voorstellen dat ook de ondernemers daar met gelijkaardige vragen zullen zitten", verduidelijkt Van Ussel. Om beroep  te doen op dit loket hoeven ondernemers geen lid te zijn van UNIZO. Wel wordt een bij UNIZO geldend en gebruikelijk adviestarief gehanteerd voor deze service.