04 aug 2020
/ Cursus

Ondernemersforum: De kracht van visuele content - pak uit met TikTok & YouTube


 

Je klanten zijn steeds vaker (en langer) online aanwezig. En dus ben jij daar ook! Maar word je er ook gevonden? En zo ja, maak je dan een blijvende indruk? Online moet informatie opvallend, helder en snel zijn. Iets wat het best lukt via visuele content, zoals video’s. Daarom maken we je tijdens dit Ondernemersforum slagvaardig in de wereld van de videomarketing. Het blijft niet bij een eerste kennismaking, maar we dompelen je er volledig in onder.  

Maak indruk online 

Tijdens dit Ondernemersforum hebben we oog voor ouwe getrouwe YouTube (met meer dan één miljard gebruikers de grootste zoekmachine na Google), maar ook voor new kid on the block TikTok (de snelst groeiende Social Media-app, maar een grote onbekende voor veel bedrijven). Buitenstappen doe je met een duidelijk plan van aanpak, enkele eerste testcases en véél goesting om een blijvende indruk te maken online. 

Voor wie? 

Voor ondernemers die beseffen dat video een effectief marketingmiddel is, maar niet weten op welke manier hun bedrijf daar het best mee omgaat. Voor ondernemingen die hun videomarketing gerichter en efficiënter willen aanpakken. En - last but not least - voor al wie dreigt te verdwalen in het kluwen van marketinghypes, en gewoon op zoek is naar de beste manier om zijn doelgroep online te bereiken. Dit Ondernemersforum vormt ook een prima opvolger van het eerdere OF Videomarketing.  

Door wie?

Ruben Slegers loodst bij Traffic Today dagelijks ondernemers naar meer online rendement met info over SEO, advertising en social media. Met zijn clicks for tricks jaagt hij twijfels rond videomarketing weg en helpt hij je aan een marketingstrategie die niet alleen naadloos bij jouw bedrijf past, maar ook een maximale ROI haalt. 

Programma:

  • 19u00 Ontvangst met lichte maaltijd
  • 19u30 Start sessie

Sessies

Sessie 1 - Introductie in video marketing

 

Starten doen we bij het begin, met een introductie in videomarketing. Wat is het? (En pas op, het is diverser dan u vermoedt.) Welke verschillende vormen en soorten bestaan er? En wat zijn de nieuwste trends? We plaatsen wegwijzers naar de volgende sessies, waarin YouTube, TikTok, podcasting, webinars, social media en advertising aan bod komen. Allemaal even interessant voor ondernemers, maar niet voor iedereen op dezelfde manier. Daarom leren we vandaag ook een strategie opzetten, doelstellingen bepalen en een contentkalender opstellen. Dat wordt onze leidraad voor de komende lessen.

 

04/08/2020 - 19:00 - 22:00
Sessie 2 - TikTok

 

Tijdens deze sessie maken we komaf met je twijfels over TikTok. Wat is het precies? Hoe werkt het? Welke doelgroep is er te vinden? En hoe zet je het in als marketingkanaal? Van de theorie springen we al gauw over op de praktijk: we maken samen onze eerste TikTok-video, op basis van de strategie die we tijdens de eerste sessie uitwerkten. Afsluiten doen we door een lijstje video-onderwerpen op te stellen die interessant zijn voor jouw onderneming.

 

06/08/2020 - 19:00 - 22:00
Sessie 3 - YouTube

 

Hoewel YouTube het meest gekende videokanaal is, blijven nog veel ondernemers ervan weg. Wij niet! Deze sessie gaan we praktisch aan de slag op dit handige platform. We zetten niet alleen onze eigen Youtube-strategie op, we nemen ook het technische aspect onder de loep - van de materialen die je nodig hebt, tot het bewerken en uploaden van video’s. Dit doen we met een minimale setup, zodat het toegankelijk is voor iedereen. 

 

18/08/2020 - 19:00 - 22:00
Sessie 4 - Webinars & Podcasting

 

Ook in België begint de interesse in webinars en podcasts eindelijk te groeien. Het moment dus om jezelf erin te verdiepen, want het zijn twee uitstekende platformen om kennis te delen en je netwerk uit te breiden. Tijdens deze sessie leren we een (gratis) webinar opzetten en een kwalitatief hoogstaande podcast opnemen. En natuurlijk buigen we ons over hun inhoud, want wedden dat ook jij heel veel boeiends te vertellen hebt? 

 

20/08/2020 - 19:00 - 22:00
Sessie 5 - Advertising

 

In de laatste sessie focussen we ons op adverteren met video. We buigen ons opnieuw over onze strategie en leren op basis daarvan de meest interessante kanalen bepalen. En dan is het tijd voor actie: hoe maak je zo’n advertentie nu aan en hoe optimaliseer je jouw campagne voor een maximaal resultaat? En om je zorgen over het prijskaartje de kop in te drukken, ontdekken we tijdens deze sessie ook hoe je een advertentiebudget bepaalt mét return on investment.

 

25/08/2020 - 19:00 - 22:00
Prijzen
  • Niet-leden: 500,00 EUR Excl. btw
  • UNIZO leden: 500,00 EUR Excl. btw