Acajou-Ecoflowers van Tatjana Buyninx: Bloemenatelier met seizoensgebonden en lokaal geteelde bloemen

Voor Tatjana is lokaal ondernemen en met een zo klein mogelijk voetafdruk een evidentie. Een conditio sine qua non bijna. Haar analyse van de bloemenmarkt is vlijmscherp: de klassieke industriële markt hanteert absurde afstanden en weinig ecologische productie.

De bio fruit- en groenten markt zit in de lift, ongetwijfeld ook de bloemenmarkt dacht ze terecht en onderzocht de haalbaarheid van haar bloemenatelier bij Unizo Brussel.

Tatjana: “Tal van ideeën en vragen, maar waar te beginnen? De begeleiding van GO4business heeft me geholpen om structuur te brengen in het proces “Wat moet er eerst aangepakt worden? Hoe interpreteer ik het beste mijn marktonderzoek? Wie zijn mogelijke partners?”

Op regelmatige basis feedback krijgen van een begeleider met de juiste bagage, biedt nieuwe perspectieven.

Daarbovenop geeft het vertrouwen te weten dat er iemand is waar je op kan terugvallen, zodra je de sprong waagt."

Ondertussen is Tatjana gestart in bijberoep, heeft ze haar eerste financiering vast bij Microstart en maakt ze haar plan op om in 2020 in hoofdberoep te zijn. Haar website www.acajou-ecoflowers.com is online en ze levert haar Brusselse boeketjes aan huis… met de bakfiets.

www.acajou-ecoflowers.com | www.facebook.com/acajou.ecoflowers | www.instagram.com/acajou.ecoflowers

Meer info: Brussel
Thema: Actueel