24 mei 2022
/ Online activiteit / UNIZO Internationaal

Online Adviesdag: Internationaal Digitaal

Waarom je beperken tot de eigen landsgrenzen met je e-commerce activiteiten? Een groot deel van het onderzoek en de investeringen heb je al getest of kan je testen op de eigen markt, dan is de stap naar het buitenland zo gezet!

Uiteraard zijn er enkele aandachtspunten en zaken waar je rekening mee dient te houden om internationaal te ondernemen. Om je hierover te informeren en ondersteunen organiseren we deze Online Adviesdag: Internationaal Digitaal.

Tijdens deze namiddag word je ondergedompeld in de wereld van internationale e-commerce. De focus zal liggen op B2C. Aan de hand van online gesprekken met tal van experten, zullen we je zoveel mogelijk tips en tricks trachten mee te geven rond de verschillende aspecten van grensoverschrijdende e-commerce. Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid om al jullie vragen te stellen via chat aan onze experten.

Een blik op het programma:

  • Algemene trends in grensoverschrijdende e-commerce (Cis Scherpereel, E-commerce Strateeg, Mex United)
  • Het belang van sociale media en (of) e-commerce bij onze export (Eline Blanchaert, Sales & HR Director, Klingele Chocolade en Lieven Van de Velde, Freelance Digitaal Marketing Expert, Youniverse)
  • Online platformen: opportuniteit of bedreiging voor ondernemers (Professor Els Breugelmans, KU Leuven) 
  • De groei van internationale e-commerce en de belangrijkste logistieke aspecten (Mike Rückert, Senior Marketing Specialist, EU E-commerce Marketing, FedEx Express)
  • Welke douaneformaliteiten komen er kijken bij e-commerce? (Josse Verbeken, Adviseur-lesgever,  Algemene Administratie Douane en Accijnzen)
  • BTW bij grensoverschrijdende e-commerce (Loïc Van Staey, Fiscaal Adviseur, UNIZO)
  • Welke ondersteuning is er voor ondernemers beschikbaar? (Yves Roekens, Projectleider Financiële Steun, Flanders Investment & Trade)

Met dit gratis initiatief willen we onze Vlaamse ondernemers die de stap hebben gezet of willen zetten richting e-commerce, of zij die er al enige ervaring mee hebben, informeren over en overtuigen van de internationale opportuniteiten voor B2C e-commerce.

Na inschrijving ontvang je enkele dagen voor de start de toegangslink.

In samenwerking met