05 nov 2019
Brussel / Actuasessie

Winkelhier Academie

Tuurlijk weet je het al, je hoort het zo ongeveer dagelijks: zet in op e-commerce, beleving in je winkel, zoekmachineoptimalisatie. Maar wat moet je nu écht doen om door de klant van vandaag gezien te worden, om hem bewust lokaal te doen kopen?

Programma

18u15: onthaal met 'salad in a jar'
19u00: getuigenis Winkelhier-ambassadeur Nadine Morel, zaakvoerder van fietsenwinkel Cyclo Europe
19u15: Retail in de Gare Maritime anno 2020 en bezoek retail unit onder leiding van Bart Strubbe, Retail verantwoordelijke Extensa
19u45: sessies deel 1 - maak je keuze:

  • Laat je winkel leven: praktische tips om winkelbeleving waar te maken, door Steven Bollé - Retail coach en designer
  • Val online op: vindbaar en overtuigend zijn op het internet, door Lieven Van de Velde - YOUniverse

20u35: pauze
20u50: sessies deel 2 - maak je keuze:

  • Ga voor slimme marketing: vertel je verhaal met een weloverwogen marketingplan, door Kurt Ostyn - Mex United
  • Omarm e-commerce: een webshop die je winkel sterker maakt, door Cis Scherpereel, Mex United

21u40: drink

Tijdens deze Winkelhier Academie ontdek je, in primeur, de eerste afgewerkte retail unit in de Gare Maritime. Die maakt deel uit van de renovatie van de drie indrukwekkende hangars van het goederenstation aan Tour & Taxis, dat volgende jaar heropent.

Met de steun van: