01 mrt 2021
/ Cursus

Ondernemersforum | Adverteren op sociale media kan je leren

Hoe bereik je meer potentiële klanten via sociale media? En wat levert dat online adverteren nu precies op? Julie Van Weehaeghe helpt jou je online zichtbaarheid te verhogen. Ook reikt ze tools aan voor een aantrekkelijke presentatie van jouw foto’s en filmpjes. Ga zelf aan de slag en verbeter je vormgeving en marketingstrategieën stap voor stap. Deze praktische reeks bevat veel voorbeelden en oefeningen. De gerichte feedback en het groeiend aantal likes krijg je er zo maar bij.

 [ DOOR WIE ]

Julie Van Weehaeghe is een geboren onderneemster en van vele markten thuis.  Zo is ze Social Media Consultant en Digital Marketeer, hetgeen ze fijntjes combineert met haar job als gezondheids- en mindsetcoach. Haar succesformule gestaafd door eigen ervaringen, is vooral gericht op sociale media, advertentiebeheer en contentmarketing. Vind je niche en deel ‘m met zo veel mogelijk potentiële klanten, want wie jij bent en wat je aanbiedt in de verf zetten, daar staat Julie voor.

 [ CORONA ]

Gezien de huidige coronarichtlijnen starten we dit traject met online sessies. Van zodra het kan en mag, zullen we in overleg met de groep bekijken om de sessies fysiek en/of hybride te organiseren.

Sessies

Wie is wie?

Je leert elkaar wat beter kennen tijdens een eerste online kennismakingssessie. We polsen al even naar jouw verwachtingen en niet te missen topics.

01/03/2021 - 19:00 - 22:00
Sessie 1: Op naar een campagneplan

Dé basis van online adverteren is je Facebook Bedrijfsmanager & Advertentiebeheer, dus vertrekken we van hieruit. We lichten de lay-out van je bedrijfspagina door en gaan aan de slag met jouw doelgroep. Zo prikken we een efficiënte aanpak en zorgen we voor relevante advertenties. In het kort: de juiste highlights, op de beste momenten voor de gewenste mensen. Het is écht de bedoeling om na deze sessie een eerste aanzet tot campagneplan voor ogen te hebben.

08/03/2021 - 19:00 - 22:00
Sessie 2: Adverteren kan je leren

Hoe bereik je nu je ideale klant? Een bondige uitleg over 'custom' of 'lookalike' doelgroepen & targeting biedt hierop een antwoord. We bekijken de verschillende advertentietypes en beslissen welke het dichtste aanleunen bij jouw doelpubliek. Aan de hand van deze gerichte advertentiestrategie  werken we je campagneplan verder uit. 

15/03/2021 - 19:00 - 22:00
Sessie 3: Techneut Alert

De technische zijde van het online vormgeven. Hoe meet je doelstellingen en hoe link je deze het makkelijkst aan je website? Gebruiksgemak, weet je wel? We bekijken welke afbeeldingen je het best selecteert en van welke tekst en uitstraling je ze kan voorzien. Online vormgeving hoeft zeker niet ingewikkeld te zijn, tools als Canva voorzien sjablonen en heel wat extra’s om je gewenste look ’n feel te bekomen. Afsluiten doen we met het verfijnen van je campagneplan en een antwoord op de vraag: hoe evalueer en vernieuw ik dit plan om mijn doelpubliek te blijven boeien?

22/03/2021 - 19:00 - 22:00
Sessie 4: Finishing touches

Het oog wil ook heel wat. Tijdens deze sessie ligt de nadruk op werken met online tools die je profiel visueel nog aantrekkelijker maken. Er is ook voldoende ruimte voor mogelijke vragen en om je voorgestelde campagne te evalueren en bij te sturen waar nodig. Samen bekijken we onze resultaten, want samen zien en kunnen we gewoon (nog!) meer.

29/03/2021 - 19:00 - 22:00
Prijzen
  • Niet-leden: 400,00 EUR Excl. btw
  • UNIZO leden: 400,00 EUR Excl. btw