08 nov 2021
Aarschot / Cursus

Ondernemersforum | Creëer meer WOW-momenten bij je klanten.

Heb jij al eens een product besteld via jouw webshop? Heb jij al eens -incognito- een offerte aangevraagd bij jouw bedrijf? Ken jij de troeven en werkpunten in de 'customer journey' (in het Nederlands: klantenreis) van jouw bedrijf? Nee? Dan ben je tijdens dit Ondernemersforum aan het juiste adres.

Je leert jouw verkoop- of dienstverleningsproces vorm te geven vanuit het perspectief van de klant. Want vooraleer een persoon effectief klant wordt, doorloopt hij of zij  heel wat stappen. En ook ná de aankoop of dienstverlening loopt het proces verder. Door al die stappen in kaart te brengen in een ‘customer journey’ krijg je een beter zicht op de beleving van de klant over alle gebruikte kanalen heen. Bovendien leg je alle ‘touchpoints’ (contactmomenten) bloot.

Gedurende vier avonden delen we jouw klantenreis op in negen fases, telkens met de nodige uitleg en verdieping, én toegepast op jouw bedrijf. De focus ligt daarbij steeds op beleving – zelfs als je facturen uitstuurt. We gaan interactief aan de slag met onder meer Lego Serious Play*, zodat je effectief beleeft wat we vertellen en zowel je linker- als rechterhersenhelft geactiveerd worden.

LEGO® SERIOUS PLAY® is een methode om individuen en groepen te ondersteunen in een proces van creatief denken en probleem oplossen.

[ DOOR WIE ]

Karen Van Heuckelom en Elien Defraeije van Cre@ctiv (https://www.creactivmarketing.be/) nemen jou mee op sleeptouw.

[ VOOR WIE ]

Voor elke ondernemer die meer efficiëntie en een ‘WOW-gevoel‘ in elke fase van de klantenreis wil creeëren.

Sessies

Sessie 1: Customer journey, que??

Tijdens de eerste sessie gaan we dieper in op vragen als ‘Wat is een customer journey precies?’, ‘Waarom is het een must om die reis in kaart te brengen?’ en ‘Hoe pak je dit dan efficiënt aan?’. We overlopen de verschillende fases van een klantenreis. Het blijft natuurlijk niet bij theorie: samen passen we deze inzichten toe op jouw zaak, zodat je naar huis gaat met een helder beeld van de stappen die je (potentiële) klanten en medewerkers doorlopen.

08/11/2021 - 19:00 - 22:30
Sessie 2: Jouw rol als reisleider

Tijdens de eerste sessie heb je de verschillende stappen van jouw klantenreis gedetecteerd. Nu zoomen we voor elke stap in op het gevoel dat jouw onderneming of merk bij je klanten opwekt. Opnieuw blijft het niet bij getheoretiseer en gefilosofeer: dankzij Lego Serious Play kruip je in de huid van je klant en ervaar je wat zij op hun ‘reis’ ervaren. Groot pluspunt: zo komen er heel vaak 'gaten' of 'blinde vlekken' aan het licht. Waar laat jouw onderneming de klant nog te veel ‘off road’ gaan of verloren lopen? Alleen als je dat weet, kun je je rol van ‘reisleider’ naar een hoger niveau tillen.

 

15/11/2021 - 19:00 - 22:30
Sessie 3: Je klantenreis uittekenen

Tijdens de derde sessie vragen we input en feedback aan de groep over jouw klantenreis. We helpen je door het stellen van kritische vragen en het spuien van creatieve ideeën. Door de verschillende customer journey's in groep te bespreken, leer je veel van elkaar. Hoe denken buitenstaanders nu over jouw hertekende customer journey? En hoe ervaren (potentiële) klanten de reis? Via dialogen en groepsmomenten krijg je antwoorden op deze waardevolle vragen. Nadien begeleiden we jou ook individueel om deze feedback meteen te verwerken.

Wil je je herwerkte klantenreis voorleggen aan andere (potentiële) klanten, collega's of familieleden? We reiken jou hiervoor een plan van aanpak aan. Zodat jij elke gelegenheid om cruciale input te sprokkelen kan benutten. 

22/11/2021 - 19:00 - 22:30
Sessie 4: Ook jouw werknemers doorlopen een hele reis

In deze laatste sessie leggen we de link tussen je 'customer journey' en je 'employee journey' (nederlands: werknemersreis). Het is niet alleen belangrijk om uit elk klantcontact het maximum te halen en je klant van prospect naar rasechte ambassadeur te laten evolueren; idealiter maken ook je medewerkers die reis door. Je ontdekt je waarom het zo belangrijk is dat je medewerkers helemaal mee zijn met je optimale klantenreis en hoe je daarvoor kunt zorgen. Ook stippelen we een klantenreis uit voor jouw team, voor freelancers en voor partners. 

29/11/2021 - 19:00 - 22:30
Prijzen
  • 400,00 EUR Excl. btw