E-commerce 4.0, de webwinkel van de toekomst


De komst van e-commerce heeft een radicale verschuiving teweeggebracht in de manier waarop we winkelen.  De afgelopen jaren hebben we genoten van de vrijheid om te kopen wat we willen, waar en wanneer we maar willen.

E-commerce evolueert nog steeds omdat het onconventionele manieren van kopen en verkopen blijft ontdekken.  Digitale handel maakt nu een belangrijke transitie door aangezien bedrijven hun best doen om wrijvingen in de relatie te verminderen en dichter bij de klant te komen.Zet je schrap voor E-commerce 4.0, de gloednieuwe versie van e-commerce die gebruik maakt van de nieuwste en beste technologie om zonder gedoe aan de eisen van uw klanten te voldoen.

UNIZO Retail: Aanbod voor winkelhiers met beide voeten in de toekomst

Als winkelhier ook blijven investeren in de aantrekkingskracht van je zaak, en daar wil UNIZO Retail je bij helpen. Met de Winkelhier Academie, Webinars, en een divers aanbod aan informatie, sessies en begeleiding ondersteunen wij jou in deze hectische tijden. UNIZO Retail brengt een aanbod om jou als zelfstandige ondernemer in de retail te helpen om al die uitdagingen om te zetten in opportuniteiten, de omzet van je zaak te verhogen en je te onderscheiden.

Ontdek er alles over

unizo scan digitalisering

Goed bezig? Doe de UNIZO-scan digitaliseren! 

Ben je mee met de laatste technologische trends? Zit je op de digitale trein, heb je die gemist of zit je nog wat achteraan? Check het via de UNIZO-scan digitalisering (met de steun van Imec). De scan meet de digitale maturiteit van je onderneming en geeft je advies en tips op maat.

Doe de scan!

Wat is e-commerce 4.0 en waarom kan het een verschil maken?

Laten we eens kijken naar het overheersende model voor het doen van een online aankoop. Eerst zoekt de klant uit wat hij moet kopen en bezoekt hij vervolgens een reeks e-commerce websites.  Hier vergelijkt men prijzen en doet men ook product-gerelateerd onderzoek.  Eenmaal overtuigd, voegt men het product toe aan de winkelwagen, betaalt men direct of doet men een afbetaling, vervolgens wacht men tot het wordt afgeleverd.

Laten we een ander model nemen. Men wil een pan kopen en heeft er een budget voor gekozen.  Men plaatst een vraag in een app of spreekt het uit: ‘Ik wil een pan, mijn budget is 75 euro.  Ik wil een pan met deksel en ik heb inductie.’.  Nu reageert een assistent.  Die neemt contact op, overloopt de opties, en men maakt een keuze.  De mobiele portefeuille is al verbonden en de betalingsgoedkeuring wordt verzonden, men keurt goed en de bestelling wordt geleverd.  Het enige dat de klant in het tweede model doet, is een vraag stellen, het internet doet vrijwel al het onderzoek en het levert een uitstekende gebruikservaring met heel wat tijdswinst. Dat is waar het bij e-commerce om draait. Technologieën als machine learning, artificiële intelligentie (AI) en ‘het internet of things’ (IOT) maken dit allemaal mogelijk. Naarmate de gebruikers het gemakkelijker vinden om online te kopen en de informatievoorziening wordt geregeld, is er een groeiende behoefte aan technologieën die het hele koopproces gemakkelijk maken.

En het antwoord hierop is e-commerce 4.0.  E-commerce 4.0 is de krachtigste en robuuste oplossing om een concurrentievoordeel te behalen en te blijven bestaan in dit zware concurrentietijdperk, daarbij altijd te voldoen aan de eisen van de klant gedurende het hele traject.

E-commerce 4.0 trends die de industrie aandrijven

Hier zijn enkele aspecten van e-commerce 4.0 die de moeite waard zijn.

  • Grote groeispurt verwacht bij zoeken met spraakondersteuning.

Het gebruik van stem-assistenten neemt toe.  Bijna 60% van de mensen met een virtuele assistent heeft deze gebruikt om een aankoop te doen via spraakopdrachten.

  • Artificiële intelligentie (AI)

AI gaat verder dan het leveren van een gepersonaliseerde klantervaring om te begrijpen wat een klant nodig heeft maar ondersteunt deze gedurende het ganse kooptraject. 

  • Augmented Reality (AR)

AR brengt producten tot leven met virtuele visualisatie.  Eenvoudige AR-toepassingen maken gebruik van touchscreens, maar binnenkort zal dit evolueren naar meer fantasierijke oplossingen die de interactie naar nieuwe niveaus zullen tillen.

  • Chatbots

Spraakgestuurd zoeken en visueel zoeken om op een meer betekenisvolle manier met het publiek om te gaan in elke fase van het koopproces.

  • Digitale portefeuille en mobiele optimalisatie

Dezelfde ervaring op alle toestellen, mobiel eerst en volledige integratie met alle vormen van betalingen.

UNIZO E-Commerce 4.0 aanbod voor toekomstgerichte winkeliers.

Wat kan UNIZO's projectpartner Proximus voor jou betekenen?

Business Booster, digitale oplossingen om je bedrijf online lokaal te laten groeien

Ongeacht je sector of je ambities, wij hebben de tools die je nodig hebt.

Business Booster bestaat uit 4 combineerbare producten om je te onderscheiden:

  • Beheer en optimalisatie van jouw online aanwezigheid
  • Het ontwerpen van jouw website
  • Het oprichten van jouw online webshop
  • Het creëren van jouw digitale advertentiecampagnes

Geniet van advies, begeleiding en follow-up door een digitaal expert tijdens elke fase.

Ontdek Business Booster