Informatie en advies

Als aangesloten sector heb je bij ons 1 unieke contactpersoon als aanspreekpunt. Hij leidt je doorheen de verschillende UNIZO-diensten.

Via onze Sectoren Nieuwsbrief en de Sectorflash blijf je op de hoogte van de laatste nieuwsitems, zoals bijvoorbeeld over nieuwe wetgeving, de GDPR, de Groep van Tien… Hapklare info die je makkelijk met je leden kan delen.

Als organisatie ontvang je ook drie gratis UNIZO-lidmaatschappen voor drie van je leden-bestuurders die nog geen UNIZO-lid zijn. Op die manier leren ook jouw bestuurders onze UNIZO-werking kennen.

Verder ondersteunt onze studiedienst je organisatie bij vragen die de sector overstijgen (GDPR, vestigingswetgeving, UBO-register,..) en de commissiewerking rond bepaalde thema’s (sociale commissie, voedingsplatform, retailoverleg,…)

Ook onze workshops zijn uiteraard - naast een netwerk - een bron van informatie. We behandelen thema's als: 

  • Hoe schrijf ik een sterk memorandum?
  • Wat met de nieuwe privacyregels?
  • Hoe organiseer ik een goed event?
  • ...

FAQ: Mag ik deelnemerslijsten van evenementen of informatiesessies bekend maken?

Dat hangt er van af. Een deelnemerslijst meegeven aan de personen die zich voor een evenement of infosessie hebben ingeschreven is toegelaten. In dat geval vermeld je dit best al aan deelnemers bij de inschrijving. Een deelnemerslijst publiceren op de website of op een andere manier openbaar maken, mag niet (tenzij je daar toestemming voor hebt gevraagd).