Kijk voorbij de grens

Internationaal’: het klinkt misschien groots, maar hoeft het niet per se te zijn.

Bied je als (kleine) kmo je producten of diensten via een webshop aan buitenlandse klanten aan? Dan ben je ook al internationaal bezig.

Je voordeel: als kmo ben je veel wendbaarder dan als multinational. En speel je dus sneller en slimmer in op de veranderingen in de markt. Een niet te onderschatten concurrentieel voordeel. Uiteraard moet je ervoor waken dat je buitenlandse plannen niet ten koste gaan van binnenlands succes.

Onderzoek dus eerst de haalbaarheid. Leg je focus en ritme vast in een plan van aanpak. Wist je trouwens dat je ook met je internationale ambities bij UNIZO Internationaal terechtkunt voor informatie, begeleidingen, opleidingen en zakenreizen?

Vragen over import? Op de UNIZO-website vind je een aantal nuttige werkinstrumenten, zoals onze Adviespocket 'Importeren met kennis van zaken' en een tool waarmee je importkosten berekent.

Wist je dat UNIZO je ook hiermee kan verder helpen? Onze ervaren UNIZO-adviseurs begeleiden je in de groei van je onderneming.

Ontdek onze persoonlijke begeleidingen