12 okt 2021
Kermt / Cursus

OndernemersForum | Online marketing voor verzekeraars

Online marketing voor verzekeraars

Hoe ga je aan de slag met je eigen online marketing? Liesa Coulleit, zaakvoerder van Uncovr, legt het uit via concrete cases, voorbeelden en toepassingen.

Wat mag je verwachten van dit OndernemersForum?
Online marketing een must in elk bedrijf, daar is iedereen ondertussen van overtuigd. Maar toch is het allemaal zo simpel niet, zeker niet voor verzekeringskantoren. Verzekeringen zijn complex en online marketing strategieën en tactieken kopiëren van andere industrieën werkt simpelweg niet.

In deze sessies gaan we specifiek aan de slag met online marketing voor verzekeringstussenpersonen.

Praktisch

  • De groepssessies gaan telkens door van 19u00 tot 22u00.
  • Bij elke groepssessie voorzien we rond 18u30 een lichte maaltijd.

Prijs

  • Deelnameprijs is 400 euro excl. btw

Over Liesa Coulleit
Liesa Coulleit blikt terug op een unieke ervaring in zowel verzekeringen als marketing. Ze heeft een diploma bank-verzekeringen op zak, ervaring als verzekeringsadviseur en geeft ook les aan de studenten bank-verzekeringen aan het Vives. Daarnaast deed Liesa ervaring op als freelance marketeer bij bedrijven zoals Philips, Engie Electrabel, Stampix, Desotec en Extremis. Maar de kriebel om meer te doen met verzekeringen bleef aanwezig en in 2020 besloot ze uncovr -een marketingbureau- op te richten dat verzekeringskantoren (makelaars en agenten) helpt met online marketing.

    Corona

    Afhankelijk van de coronamaatregelen die op dat moment van toepassing zijn voorzien we het maximum van wat aan catering mogelijk is.  De vereiste veiligheidsmaatregelen die op dat moment gelden worden ook toegepast.  De luchtkwaliteit wordt permanent gecontroleerd met een CO2-meter.

    Een organisatie van:

    Sessies

    Sessie 1: kennismaking en inleiding tot online marketing

    We maken uitgebreid kennis met elkaar en de uitdagingen die we hebben. Daardoor kunnen we in de vervolgsessies elkaar blijven inspireren en vooruit helpen. Daarna gaan we aan de slag met het brede begrip online marketing. Wat schuilt er achter al die buzzwords? Welke resultaten kan het opleveren?

    12/10/2021 - 19:00 - 22:00
    Sessie 2: de strategische basis

    Voor je aan de slag gaat met tactieken is het belangrijk om te weten wat je precies wil gaan doen op deze online kanalen. Met enkele denkoefeningen steken we in deze sessie jouw online marketing strategie in elkaar. Dit is de basis om in de komende sessie verder op te kunnen borduren.

    26/10/2021 - 19:00 - 22:00
    Sessie 3: sociale media

    We kunnen niet naast de kracht van sociale media kijken. Meer dan 7 miljoen Belgen die actief zijn op Facebook alleen al: dat wil zeggen dat je via sociale media bijna elk huishouden in België kan beïnvloeden. In deze sessie gaan we dieper in op welk soort content interessant is, welke formaten je gebruikt en hoe je de content analyseert.

    09/11/2021 - 19:00 - 22:00
    Sessie 4: website & Google

    Met de juiste opbouw en content kun je van je website een volwaardige verkoper maken. Je website is een plek waar je conversies kunt laten plaatsvinden: leads genereren, klanten afspraken laten maken, ... m.a.w. meer omzet genereren. In deze sessie dagen we je uit om je website heruit te vinden. Daarnaast brengen we je heel wat tips hoe je hoger kan scoren in Google.

    23/11/2021 - 19:00 - 22:00
    Sessie 5: personal branding

    Verzekeringen draait om vertrouwen. Er is geen makkelijkere manier om vertrouwen op te bouwen dan via sociale media. Actief inzetten op personal branding helpt je om jouw “know-like-trust”-factor uit te bouwen. In deze sessie gaan we dieper in over hoe je dat specifiek via LinkedIn kan doen om duurzame B2B-relaties uit te bouwen.

    07/12/2021 - 19:00 - 22:00
    Prijzen
    • 400,00 EUR Excl. btw