Tariefverhoging Bpost: 'Een bijzonder cynisch Paascadeau'

Zopas kondigde Bpost een extra toeslag van 25 eurocent per pakketje aan, vanaf Paasmaandag. UNIZO Limburg spreekt van een 'cynisch Paascadeau', net nu veel handelszaken en andere bedrijven door de coronacrisis gesloten zijn en e-commerce de enige manier is om toch nog een stukje omzet en inkomsten te genereren. 

Op dit ogenblik zetten ook heel wat ondernemers zonder eigen webshop hun eerste stappen naar levering aan huis. UNIZO Limburg vraagt zich luidop af of ook de grotere e-commercespelers, die nu al van voordelige samenwerkingsovereenkomsten profiteren, de tariefverhoging zullen aangerekend krijgen. Indien niet zou dat het concurrentienadeel van de zelfstandige handelaars alleen nog vergroten. 

"Deze verhoging druist regelrecht in tegen het ondersteuningsbeleid dat we nodig hebben om e-commerce meer ingang te doen vinden bij onze lokale ondernemers", reageert Bart Lodewyckx, gedelegeerd bestuurder van UNIZO Limburg, verontwaardigd. "We dringen er dan ook bij Bpost op aan om deze tariefverhoging onmiddellijk in te trekken."