Eigenlijk verklapt de titel het al. De definitie van social selling is via sociale media het vertrouwen van prospects winnen. Zo beïnvloed je hun klantreis op een zachte manier. Je loodst hen zo richting jouw product of dienst.
Daarbij onderzoek je wat je (potentiële) klanten bezighoudt. Uiteraard dingen die relevant zijn voor jouw markt. Speel daarop in en creëer verbondenheid met hen. Een puur verleidingsspel. Op het einde van hun klantreis ben jij in hun ogen de enige logische keuze voor een bepaalde aankoop.
Voordat je start met social selling leg je een of meerdere doelen vast.
Wil je resultaten boeken via sociale selling? Dan moet je weten welke content je moet inzetten om je verhaal te brengen. Hou altijd in het achterhoofd dat je klant centraal staat. Een goede portie inlevingsvermogen is onontbeerlijk bij social selling? En nu aan de slag!
Je weet nu wat de definitie is van social selling en hoe het van pas komt om klanten aan te trekken. Let op: social selling is geen gemakkelijkheidsoplossing. Je steekt er best wat tijd en energie in. Toch is het een erg doeltreffende manier om klanten te werven. Want eenmaal je hun hart hebt gewonnen, zijn ze jouw trouwste klanten.
Ben je geen geboren ‘Don Juan’? Gelukkig hebben onze coaches nog wel enige verleidingstruken achter de hand. Ze helpen jou graag om je socialemediaprofielen op te zetten en een goede strategie uit te bouwen. Check snel de mogelijkheden van de begeleiding Online Verkopen.
Partnership met VLAIO: Samen voor sterk, ambitieus ondernemen
Vlaanderen mag best wat ambitieuzer zijn als het aankomt op ondernemerschap. We hebben nood aan meer starters, meer blijvers en meer groeiers. Daarom wil Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) projecten op stapel zetten die ondernemers aanzetten tot, ondersteunen of begeleiden bij het ondernemen. Met de VLAIO partners bundelen we onze krachten en middelen. UNIZO maakt deel uit van een netwerk van initiatieven waar ondernemers gebruik van kunnen maken. Samen gaan we voor #sterkondernemen!