Efficiënt debiteurenbeheer proces

Publireportage

Met efficiënt debiteurenbeheer is er licht aan het einde van de tunnel. Bedrijven die hun liquiditeit vrijwaren, zullen sterker uit de coronacrisis komen.

Hoe efficiënt debiteurenbeheer zorgt dat uw bedrijf heelhuids uit de coronacrisis komt

Debiteurenbeheer uitbesteden aan Intrum

Er is licht aan het einde van de tunnel, maar allicht wordt het eerst slechter vooraleer het beter wordt nu de beschermende maatregelen van de overheden aflopen. Als bedrijven niet massaal hun debiteurenbeheer klaarstomen voor een tsunami aan onbetaalde facturen, zal de coronacrisis alsnog een groeiend aantal Belgische ondernemers in moeilijkheden brengen.

Hoe stapt uw bedrijf de “roaring 20’s” binnen?

In landen die al uit lockdown zijn (China, USA, Israël) zien we een dynamische heropleving van de economie. De bezettingsgraad in restaurants is er merkelijk hoger dan vóór de corona uitbraak. Mensen staan te trappelen om opnieuw voluit te leven.

Experts voorspellen nieuwe “roaring 20’s”, een periode waarin mensen intensief op zoek zullen gaan naar sociaal contact: reizen, feesten, volle cafés, volle theaters en voetbalstadia. Belgen zullen opnieuw meer geld willen uitgeven. Goed nieuws, want er is ook geld om uit te geven: Belgen werden 45 miljard rijker door “coronasparen”, becijferde de Nationale Bank.

Hoopvolle signalen voor de toekomst, maar hoe stapt uw bedrijf de “roaring 20’s” binnen? Financieel gezond of erg verzwakt? Bedrijven die in staat zijn om hun liquiditeit te vrijwaren, zullen sterker uit de coronacrisis komen. Degenen die hun cashreserves momenteel in sneltempo opbranden, lopen gevaar. Tot welke groep behoort u?

Efficiënt debiteurenheer is cruciaal voor de heropstart of doorgroei van uw bedrijf na de coronacrisis. 

Debiteurenbeheer optimaliseren

Uw debiteurenbeheer optimaliseren, vergemakkelijkt investeren in de toekomst

Met de UNIZO Incassoservice bent u voorbereid op wat komen zal. Een compleet arsenaal aan ervaren Customer Advisors, een hypermodern callcenter, een reeks doordachte aanmaningsbrieven en digitale oplossingen staan voor u klaar wanneer een klantenfactuur onbetaald blijft.

"Met de UNIZO Incassoservice zien bedrijven hun betalingsachterstanden
tot 25% dalen. Dat is geld dat vrijkomt om te investeren in de groei van hun
bedrijf: in een ruimer productaanbod, in een uitbreiding naar nieuwe regio’s
of in die al vaak uitgestelde, maar vandaag cruciale digitalisering van hun activiteiten.”

Jan Van Canneyt, Debiteurenbeheer Expert

Efficient debiteurenbeheer voordelen

Praktisch debiteurenbeheer zorgt dat uw klanten sneller volledig betalen

Het verschil tussen de met uw klant afgesproken betalingstermijn en de effectieve betalingstermijn, de zogenaamde betalingskloof, houdt u best zo klein mogelijk.

Met een goed georganiseerd debiteurenbeheer vermijdt u:

  • Een terugval van uw cashflow
  • Een stijgende DSO
  • Liquiditeitsproblemen waardoor uw bedrijf zelf haar financiële verplichtingen richting personeel en leveranciers niet kan naleven
  • Een nakend faillissement

De totale kost van debiteuren opvolging daalt als het recupereren van geld beter georganiseerd is

Door meer aandacht te besteden aan late betalers in een vroeg stadium, vermijdt u lange procedures die te veel tijd en energie van uw mensen vragen. Al op de vervaldatum van een openstaande factuur, dient u contact op te nemen met uw klant om hem vriendelijk te wijzen op zijn betaalachterstand.

Lukt het u niet om consequent die cruciale tijdsplanning te respecteren? Of erger, blijven facturen maanden onbetaald vooraleer u in actie schiet? Dan schakelt u beter meteen de UNIZO Aanmaningenservice of UNIZO Incassoservice in, zodra de vervaldatum wordt bereikt!

Intrum verzorgt, als grootste incassobureau van België, de UNIZO Incassoservice met het grootst mogelijke respect voor uw klanten. In coronajaar 2020 heeft Intrum in opdracht van 9.299 Belgische bedrijven 903.419.397 euro aan openstaande facturen geïnd.

 

 

De goede relatie met uw klant blijft bewaard na interventie van de financiële administratie

Misschien schrikt u ervoor terug om een klant te bellen over een openstaande schuld, maar, als de betaling uitblijft na een schrijven, moet debiteurenbeer telefonisch. Onze medewerkers zijn hiervoor perfect getraind en weten hoe omspringen met de erg verschillende personen die ze aan de lijn krijgen.

Wanneer het over klantvriendelijkheid gaat, zien ondernemers vaak de financiële afwikkeling van de verkoop over het hoofd. De aanpak van het praktisch debiteurenbeheer beïnvloedt nochtans sterk of u de klant zal behouden en of hij u positieve mond-aan-mond reclame zal bezorgen.

Zie opnieuw het licht aan het einde van de tunnel: Activeer de UNIZO Incassoservice voor efficiënt debiteurenbeheer

Intrum

 

Meer over: Wanbetalers