Hier krijgt Hannes Coudenys de beste ideeën!

Hannes Coudenys is bekend van zijn boek Ugly Belgian Houses, en van het tv-programma Iedereen Beroemd, waarin hij ging excuseren bij de eigenaars van de huizen die hij in zijn boek publiceerde. Daarnaast is de Kortrijkzaan ook een rasechte ondernemer. Met zijn communicatiebureau Hurae verzint hij de creatieve campagnes voor klanten als Decathlon, Engie, Eastpak, Technopolis…   

Is succesvol ondernemen gemakkelijker als ze je naam kennen? 

“Bekendheid opent deuren. Al ben ik niet echt een BV. Velen kennen het boek Ugly Belgian Houses misschien, maar niet wie dat samenstelde. Ik vermeld mijn boek wel eens in een vergadering met een nieuwe klant, dat breekt het ijs. Het kan maar helpen, hé!” 

Wie is jouw voorbeeld?  

“Ik heb niet echt personen in gedachten bij deze vraag. Mijn inspiratie komt van alle kanten. Nu denk ik wel aan een programma zoals Leeuwenkuil, waar kandidaten hun businessidee verdedigen tegenover een jury van doorgewinterde ondernemers. Hun tips pik ik vanuit mijn zetel thuis maar al te graag mee.” 

Vul aan: de beste ideeën krijg ik als…  

“….ik auto’s uittest voor mijn YouTubekanaal. Ik ben dan de hele dag onderweg met bijvoorbeeld een Porsche. De beste communicatiecampagnes worden dan bedacht. Zeker wanneer ik een onderwerp moet uitwerken dat al honderd keer is gebracht, is zo’n inspirerend ritje verfrissend.” 

Vul aan: het belangrijkste moment van mijn dag is … 

“… als ik thuiskom. Van pakweg zes tot negen uur kan ik dan met mijn [...]."

Wil je weten wat Hannes Coudenys verder nog te vertellen heeft? Wat hij van zes tot pakweg 9 uur 's avonds doet? 

Ontdek het in ons ZO Magazine van deze maand!