Hier krijgt Pascal Braeckman zijn beste ideeën...

Op Eén loopt het programma ‘Twee tinten grijs’. Een van de twee ‘grijsaards’ is Pascal Braeckman, alias de vaste klankman van Tom Waes.  

TEKST Paulien Coenaerts -  FOTO Pascal Braeckman 

Wat was je beste investering ooit? 

“Mijn klankstudio. Wat een verrassing hé, als klankman. Die heb ik drie of vier jaar geleden gekocht. Ik heb er al een aantal programma’s mee afgewerkt, én het is bovendien een investering voor mijn pensioen qua werk. Hier kan ik me wel nog enkele jaren bezighouden.” 

Als je dit niet deed, wat zou het dan geworden zijn? 

“Ik heb al vanalles gedaan. Ik ben lichtontwerper geweest, heb een tijdje podiums gebouwd, ik was zelfs technisch directeur van de Stadsschouwburg. Bij mij primeert ‘de volle goesting’, zoals ik het wel eens noem. Is mijn goesting over, dan stop ik er direct mee. En die ‘goesting’ kan op eender welk domein opduiken: in de entertainmentindustrie, maar wie weet ook wel eens in de bouw.”  

Is succesvol ondernemen gemakkelijker als ze je naam kennen? 

“Bij mij heeft dat in het begin zelfs al het omgekeerde effect gehad. Als ik meewerkte aan een programma, dan kreeg de klankman al eens meer aandacht dan de programmamaker zelf. En dat vindt die dan niet zo leuk. Sinds Twee tinten grijs op de televisie loopt, krijg ik meer en meer andere aanbiedingen. Niet meer als klankman op de achtergrond, maar eerder vóór de camera. Dat zijn leuke nieuwe uitdagingen. Die houden me jong. Tot slot is een goede ondernemer zijn het resultaat van jarenlang heel hard werken, niet van een bekende kop te hebben.” 

Wie is jouw voorbeeld?  

“Ik kan er wel een paar opsommen, maar ik hou het op ‘iedere ondernemer die ..."

De rest lees je in ZO Magazine...

... dat je als UNIZO-lid in de bus krijgt.

NIEUW: Lees ZO Magazine nu ook online! 

 

ZO Magazine is niet ‘zomaar’ het UNIZO-ledenmagazine, het is een volbloed vakblad voor zelfstandige ondernemers, kmo-zaakvoerders en vrije beroepers. Met straffe UNIZO-standpunten, actuele feiten en cijfers, inspirerende bedrijfsportretten en reportages, diepgaande dossiers, praktische tips, nationaal en provinciaal UNIZO-nieuws … en tal van exclusieve ledenvoordelen. ZO Magazine valt maandelijks in jouw bus, samen met de ZO Adviesbrief, een newsletter met praktische antwoorden op de vragen die jij jezelf stelt. Exclusief voor UNIZO-leden!

Nog geen lid, maar wil jij ook genieten van dit boeiende magazine?  

Word dan nu lid.