IPARC is KMO van het Jaar 2018

Een kreet van ongeloof. Grote ontlading bij Leen Gysen, managing partner van IPARC (International Platform for Art Research and Conservation) uit Kampenhout, toen IPARC vandaag (28/11/2018) in het kursaal van Oostende tot 'KMO van het jaar 2018' werd verkozen. De KMO van het Jaar is een prestigieuze award voor de Vlaamse kmo die zich onderscheidt in de belangrijkste domeinen van de bedrijfsvoering. Met deze verkiezing eist UNIZO extra aandacht op voor onze kmo's als motor van de economie.
 
"UNIZO kan heel goed geheimen bewaren, we hadden het echt niet verwacht",  bracht Leen Gysen uit, geflankeerd door haar partners bij IPARC. "Het doet deugd dat onze sector op deze manier in de kijker komt en wat meer bekendheid zal krijgen." UNIZO-topman Danny Van Assche noemde IPARC een "voorbeeld van hoe technologie en zelfs spitstechnologie hand in hand kunnen gaan met ambacht en traditie".
 
IPARC (International Platform for Art Research and Conservation) uit Kampenhout  specialiseert zich in het conserveren en restaureren van kunstvoorwerpen. Het bedrijf combineert dat met onderzoek en analyse, het beheren van (kunst)collecties, tot en met het thermisch behandelen van voorwerpen tegen insecten. De jury was vooral overdonderd door de passie, vakkennis, liefde voor het vak en het engelengeduld van IPARC. "Deze kmo draagt in uitermate belangrijke mate bij aan de instandhouding van ons cultureel erfgoed en patrimonium, vanuit een gezond bedrijvige, ambitieuze mentaliteit. IPARC heeft de ambitie om volop verder te groeien, op een winstgevende manier, en wil daartoe nieuwe internationale markten aanboren. Daarmee is het bedrijf een schoolvoorbeeld van een lokaal verankerde kmo die dankzij zorgvuldig opgebouwde expertise en bewezen vakkennis haar vleugels tot ver buiten onze landsgrenzen uitslaat", aldus de overtuigde jury.


Lees het volledige bedrijfsverhaal van IPARC in ZO Magazine van december! 

Beloftevolle KMO van het jaar' StepUp Consulting: top in big data
Naast KMO van het Jaar, verkoos UNIZO ook de Beloftevolle KMO van het Jaar. Die eer ging naar StepUp Consulting uit Leuven, dat zich toelegt op het filteren van juiste informatie en maximaal rendement uit  'big data'. De vakjury was onder de indruk van de enorme expertise op vlak van 'Revenu Management', waarmee deze amper vier jaar jonge kmo zowel internationale als nationale klanten wist te overtuigen: Coca Cola, Heineken, Iglo, Danone, Nestlé, Mars, Fromagerie Bel, Proximus... Het bedrijf levert intussen al diensten in meer dan twaalf landen en trok daartoe toptalenten aan uit onder meer, Brazilië, Rusland, Italië en Portugal. De ambities van StepUp Consulting liegen er niet om: de nr 1 worden op gebied van 'Revenue Growth Management Consulting'.