Op 1 oktober verdwijnen papieren maaltijdcheques

Werkgevers die hun medewerkers belonen met papieren maaltijdcheques, moeten er rekening mee houden dat de traditionele papieren cheques vanaf 1 oktober verdwijnen ten gunste van de verplichte elektronische maaltijdcheques. Voor de prestaties die uw personeel levert vanaf 1 oktober 2015 kan u geen papieren maaltijdcheques meer bestellen, enkel nog elektronische. De laatste papieren cheques blijven nog 3 maanden geldig, dus vanaf 1 januari 2016 verdwijnen ze volledig. Mocht u als werkgever de overstap nog niet gemaakt hebben, dan is het nu de hoogste tijd. U geeft zoals voorheen aan uw uitgever door wie wat moet krijgen. U betaalt de factuur en de elektronische kaarten van uw personeel worden rechtstreeks door de uitgever opgeladen, zonder dat u daar zelf nog iets voor moet doen.

 

Lees hier meer over wat u moet doen tegen eind 2015 om over  te schakelen van papieren naar elektronische maaltijdcheques of consulteer onze trefwoordpagina maaltijdcheques.

 

 

 

Meer over: Loon en -voordelen, Maaltijdcheque
Thema: Personeel