UNIZO over tariefverhoging pakketdienst Bpost: "Een bijzonder cynisch Paascadeau"

Zopas kondigde Bpost een extra toeslag van 25 eurocent per pakketje aan, vanaf Paasmaandag. UNIZO spreekt van een 'cynisch Paascadeau' net nu veel handelszaken en andere bedrijven door de coronacrisis gesloten zijn en e-commerce de enige manier is om toch nog een stukje omzet en inkomsten te genereren.

Op dit ogenblik zetten ook heel wat ondernemers zonder eigen webshop hun eerste stappen naar levering aan huis. UNIZO vraagt zich luidop af of ook de grotere e-commercespelers, die nu al van voordelige samenwerkingsovereenkomsten profiteren, de tariefverhoging zullen aangerekend krijgen. Indien niet zou dat het concurrentienadeel van de zelfstandige handelaars alleen nog vergroten.

"Deze verhoging druist regelrecht in tegen het ondersteuningsbeleid dat we nodig hebben om e-commerce meer ingang te doen vinden bij onze lokale ondernemers", reageert Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van UNIZO, verontwaardigd. "We dringen er dan ook  bij Bpost op aan om deze tariefverhoging in te trekken."

Info: Ondernemers met vragen naar aanleiding van de coronacrisis vinden heel wat informatie op de UNIZO-infopagina www.unizo.be/corona. Ze kunnen ook de klok rond terecht bij de UNIZO Coronalijn, op het nummer 0800 20 750, via mail ondernemerslijn@unizo.be en via chat (enkel tijdens kantooruren) op www.unizo.be.

Bekijk ook het UNIZO Coronajournaal op www.unizo.be/unizojournaal.
 
Meer weten: Contacteer UNIZO-woordvoerder Filip Horemans
M 0478/22.37.51 - E filip.horemans@unizo.be

Meer over: Corona