UNIZO steunt #missingtype-actie Rode Kruis voor meer bloeddonoren

Misschien merkte u de afgelopen weken al op dat de 'O' van 'UNIZO' ontbrak in ons logo op een aantal publicaties. Op de recentste UNIZO Adviesbrief, bijvoorbeeld. Geen druk- of typfout, maar de bewuste aanloop naar de zopas gelanceerde internationale actie #missingtype waarmee het Rode Kruis aandacht vraagt voor het tekort aan bloeddonoren en meer mensen warm wil maken om bloed te geven. Een actie die we met UNIZO volop willen steunen, want terwijl 70 % van de bevolking vroeg of laat bloed nodig heeft, is slechts 3 % van de Belgische bevolking donor. Deelnemers aan de actie #missingtype lieten de afgelopen weken de letters A, B en O uit hun bedrijfs-, merk- en medianamen. Een verwijzing naar de drie bloedhoofdgroepen. Een krant zonder de letters A, B en O zou heel moeilijk leesbaar zijn, maar voor duizenden mensen zijn die letters - letterlijk - van levensbelang, aldus de campagneboodschap.

Ook de komende periode blijven we de #missingtype-actie vanuit UNIZO ondersteunen, onder meer via sociale media. Met als voornaamste boodschap: Elke bloedgroep redt levens. Word ook donor.
Alle info over deze actie op www.rodekruis.be/missingtype.