Weekend van de Klant schot in de roos: Ruim een half miljoen transacties meer dan vorig jaar

De tweede editie van Weekend van de Klant heeft veel mensen naar de winkels gelokt.  Het gezamenlijke initiatief van handelsfederatie Comeos en ondernemersorganisatie Unizo om de klanten extra te verwennen, was een succes.  Zowel zaterdag en zondag zijn er meer elektronische betalingen geregistreerd dan bij de vorige edities.

Zo’n 11.000 handelaars namen deel aan de tweede editie van Weekend van de Klant. Niet enkel modezaken, maar ook parfumerieën, schoonheids-, elektro-, interieur- en speelgoedwinkels, bleven voor de gelegenheid open op zaterdag én zondag. Zowat alle steden en gemeenten namen deel. In gaststad Gent, met bijna 300 deelnemende handelaars en horeca-uitbaters, was het over de koppen lopen. Het mooie weer, de talloze activiteiten, maar ook de vele optredens en de live uitzending van MNM  hebben voor de goede sfeer gezorgd. 

Meer transacties
Het succes van het weekend blijkt uit de cijfers van Worldline dat de elektronische betalingen verwerkt.   Zaterdag waren er 7.909.537 transacties of 5% meer dan vorig jaar.  Zondag waren er 3.753.090 transacties. Dat zijn er 7,5% meer dan vorig jaar.

Klanten hebben best mogelijke winkelervaring
Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van UNIZO
en Dominique Michel, ceo van Comeos zijn bijzonder tevreden: “Winkelketens en zelfstandigen bundelden de krachten, maar ook handelaars en steden werkten samen. De klant heeft dit weekend op de best mogelijke manier genoten van het winkelen en dat is natuurlijk het doel van de actie.”

Foto’s en sfeerbeelden vindt u terug op onze Facebookpagina : https://www.facebook.com/weekendvandeklant/

Meer weten?

Filip Horemans, woordvoerder UNIZO
M 0478/22 37 51 - E filip.horemans@unizo.be

Déborah Motteux, communication associate Comeos
M 0477/68 82 30 - E deborah.motteux@comeos.be