IT1 uit Dendermonde is Oost-Vlaamse winnaar van Dag van de Medewerker

IT-specialist IT1 uit Dendermonde is de Oost-Vlaamse winnaar van de UNIZO-wedstrijd rond 'Dag van de Medewerker'. Op die dag worden werkgevers door UNIZO aangespoord om een positieve en inspirerende actie te organiseren om hun medewerkers dichter bij elkaar te brengen. IT1 maakte naar aanleiding van die dag een belevingskaart die medewerkers aanzet tot het doorlopen van een collegiaal, sociaal, sportief en gezond parcours van 22 opdrachten. Donderdag zal zaakvoerder Mario Van de Voorde de trofee in ontvangst nemen.  

Het waren en zijn geen evidente tijden om de band met en tussen de medewerkers sterk te houden. En net daarom vond UNIZO het extra belangrijk om de jaarlijkse ‘Dag van de Medewerker’ (de 3de donderdag van april) te laten doorgaan. 

Jos Vermeiren, directeur UNIZO Oost-Vlaanderen: “Heel wat werkgevers doen in deze crisistijd een enorme inspanning om hun werknemers gemotiveerd te houden. En dat is niet altijd evident, wanneer thuiswerk of werken met hoge veiligheidsmaatregelen de norm is. Daarnaast zal het in een alsmaar krappere arbeidsmarkt steeds belangrijker worden om in te zetten op ‘employer branding’ bij het aantrekken van talenten. Je onderneming in een positief daglicht stellen is een must. Met ‘Dag van de Medewerker’ willen we ondernemers hiervan bewust maken en hen wijzen op het belang van een duurzaam hr-beleid.” 

IT1 
Aan de dag hing ook een wedstrijd vast. IT1 uit Dendermonde overtuigde de jury met haar positieve en vooral verbindende actie. Het IT-bedrijf, dat voorziet in onder andere ICT- infrastructuur, opleidingen, webdevelopment & slimme online marketing en audiovisuele oplossingen bestaat 25 jaar en heeft meer dan 30 medewerkers.  

Zaakvoerder Mario Van de Voorde bedacht het initiatief voor de ‘IT1 belevingskaart’: “Teamactiviteiten zitten in ons DNA. We willen hiermee bereiken dat over de divisies heen iedereen elkaar beter leert kennen, zowel op professioneel als op informeel niveau. Als de medewerkers de activiteiten van de belevingskaart volbracht hebben, kunnen ze zichzelf een IT1-Hero noemen, waarmee ze erkennen dat ze geworteld zijn in ons bedrijfsdna en echte teamplayers zijn.” 

Mario haalde het idee uit een keynote over employer branding die hij een paar jaar geleden zag. Op een teambuildingsweekend polste hij bij de medewerkers welke activiteiten ze wel in het concept zagen.