Hoe bepaal ik als starter mijn communicatiestrategie?

Laatste aanpassing: 
16/11/2020

Wanneer je eenmaal weet wie je met je eigen zaak wil bereiken (je doelgroep) en waarin je gaat ondernemen, dan komt het erop aan alles in een communicatiestrategie te gieten. In zo'n communicatiestrategie beschrijf je langs welke weg de doelstellingen worden behaald.

Er zijn daarnaast ook ontelbaar veel communicatiemiddelen. Belangrijk bij de keuze van de middelen is de vraag: bereik je met het gekozen middel de doelgroep zo dat je de gestelde communicatiedoelstellingen haalt? Ook voer je best een SWOT-analyse uit (Sterktes, Zwaktes, Opportuniteiten en Bedreigingen) en maak je een tijdsplanning op. 

Hulp nodig bij de opmaak van je communicatiestrategie? 

Gebruik de UNIZO Starterstool, de handige tool om je ondernemingsplan van A tot Z uit te werken!

UNIZO Starterstool

Meer over: Starten, Nuttige starterstips, Startersformaliteiten

Op zoek naar meer ondernemersinfo?

UNIZO ondernemerslijn - 0800 20 750Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het UNIZO Kennisnet:
geef je zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.

Of contacteer UNIZO Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.

Ons adviesteam staat voor je klaar!