Hoe kies je een goed boekhoudpakket?

Een goed boekhoudpakket selecteren kan eenvoudig zijn indien u weet waar u op moet letten.

Er zijn zeer veel aanbieders op het gebied van financiële en administratieve software maar de betere paketten zijn slechts op één hand te tellen. Hieronder kan u alvast enkele tips vinden om u te helpen bij de keuze van een goed boekhoudpakket.

  • Worden er opleidingen gegeven om u op weg te helpen in het pakket?
  • Is het pakket compleet qua functionaliteit zodat er later niets moet bijgekocht worden?
  • Is het pakket zowel offline als online beschikbaar? Of beter nog: is het in combinatie met elkaar te gebruiken?
  • Is er een goede, ervaren en bereikbare helpdesk beschikbaar?
  • Is het pakket modulair te koppelen met andere modules zoals CRM en ERP oplossingen?
  • Zijn de prijzen en condities transparant? (let ook op de prijs van de onderhoudsovereenkomst en de service level agreement). Zo kan u onverwachte kosten achteraf vermijden. Kan u opteren voor een maandelijkse "all in" prijs?
  • Wordt het pakket door een betrouwbare partij geleverd? Check referenties en ga na of er genoeg administratiekantoren en accountants mee werken.
  • Staat u als klant centraal?

Een goed boekhoudpakket zorgt er voor dat alle financiële mutaties zoals inkoop- en aankoopfacturen en betalingen in één keer kunnen verwerkt worden.

Meer over: Boekhouding, btw, belastingen, Nuttige starterstips, Starten

Op zoek naar meer ondernemersinfo?

UNIZO ondernemerslijn - 0800 20 750Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het UNIZO Kennisnet:
geef je zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.

Of contacteer UNIZO Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.

Ons adviesteam staat voor je klaar!