Wat betekent me-too pricing?

Me-too pricing is een strategie waarbij de prijs van de concurrenten voor dezelfde producten gelijkaardig is. In principe heeft ieder de helft van de markt maar hier zal ook imago en extra diensten een rol spelen. Deze strategie wordt gebruikt bij concurrenten met een vergelijkbaar product, waar je je kan differentiëren door imago en extra diensten aan te bieden. Wanneer je geen vergelijkbare producten/diensten hebt bij de concurrent of geen sterk imago kan opbouwen en extra diensten kan aanbieden.

Wil je graag weten of je idee haalbaar is? Klik hier voor een individueel begeleidingstraject.

Heb je pas je zaak opgestart (0 tot 5 jaar) en wil je weten of je goed bezig bent? Klik hier.

Meer over: Starten, Encyclopedie startsimulator

Op zoek naar meer ondernemersinfo?

UNIZO ondernemerslijn - 0800 20 750Voor andere nuttige ondernemersinfo
raadpleeg hier het Unizo Kennisnet:
geef uw zoekterm in of zoek per thema
of trefwoord in onze databank.

Of contacteer Unizo Ondernemerslijn voor
een persoonlijk eerstelijns advies of een
nuttig contact.

Ons adviesteam staat voor u klaar!