UNIZO spreekt van "toch al een stapje vooruit", nu Bpost een bijsturing aankondigt en alsnog alle pakjes bij de klant aan huis zal leveren, zij het met wachttijden tot wel vijf dagen. "We waarderen het initiatief van minister van Overheidsbedrijven, Petra De Sutter, om bij Bpost een oplossing te bepleiten", zegt Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van UNIZO.

"Toch blijft Bpost hiermee een slechte dienstverlener", betreurt Danny Van Assche van UNIZO. "Bpost veroorlooft zich hier bovendien als grote speler om eenzijdig de contractvoorwaarden te wijzigen. Een schoolvoorbeeld van de door ons jarenlang aangeklaagde oneerlijke bedingen, die door de nieuwe wet op B-to-B-contracten vanaf 1 december formeel verboden worden."

"Het is op zich al erg dat Bpost in deze coronacrisis bij haar tariefverhoging met 1 euro per pakje blijft, wat met dagelijks 600.000 verwerkte pakjes neerkomt op 600.000 euro extra inkomsten per dag. Maar het is al helemaal onbegrijpelijk dat tegenover die extra middelen niet de nodige capaciteitsverhoging staat om een correcte service te garanderen.", besluit Danny Van Assche.

Meer weten? Contacteer UNIZO-woordvoerder Filip Horemans
M 0478/22 37 51 – E filip.horemans@unizo.be