Alle beloften van Worldline ten spijt, wachten nog altijd talloze handelaars op het geld van de elektronische betalingen door hun klanten. Bij UNIZO en bij de aangesloten federaties Winkelraad, Buursuper.be en Mode Unie lopen intussen alsmaar nieuwe klachten binnen van winkeliers die door dit uitstel in liquiditeitsproblemen komen. "De maat is nu vol", aldus UNIZO-topman Karel Van Eetvelt. Hij heeft Worldline gevraagd meer dan een tandje bij te steken om versneld de nodige data aan de banken door te spelen, zodat die op hun beurt het geld kunnen doorstorten naar de gedupeerde handelaars. UNIZO heeft intussen de garantie gekregen dat zowel Worldline als de banken dit weekend doorwerken zodat de achterstallige gelden maandag op de rekeningen van de handelaars staan. Worldline heeft ook de garantie gegeven dat er morgen, op de Dag van de Klant, geen enkel probleem meer zal zijn met de doorstortingen van elektronische betalingen.

Worldline wordt intussen, op aandringen van UNIZO, op het matje geroepen door minister van economie Kris Peeters om uitleg te verschaffen over het probleem van de afgelopen week, de oplossingen en de vergoedingen van de geleden schade. UNIZO heeft ook de Nationale Bank van België, de toezichthouder terzake, gevraagd een onderzoek te doen naar de positie op de markt en de manier van werken van Worldline.

Tenslotte zal UNIZO in de loop van volgende week een gesprek hebben met Worldline over de vergoeding van de geleden schade.
 

Meer weten? Contacteer UNIZO-woordvoerder a.i. Filip Horemans
M 0478/22.37.51 - E-mail: filip.horemans@unizo.be

 
Een ondernemersvraag? Bel de UNIZO Ondernemerslijn T: 02 21 22 678 | ondernemerslijn@unizo.be