Veilig omgaan met klanten, patiënten en cliënten (in andere sectoren dan retail)

Het is sowieso cruciaal om de veiligheid van klanten en personeel te garanderen. Drie belangrijke algemene richtlijnen: 

  • Reinig alle ruimtes en materiaal dat gebruikt wordt door klanten en personeel
  • Zorg voor een goede communicatie met je medewerkers, klanten en leveranciers
  • Zorg dat alle schoonmaak- en veiligheidsmateriaal in voldoende mate ter beschikking is 

Daarnaast zijn er ook beroepsspecifieke richtlijnen. Klik op de sector hieronder, waarna je een lijst met beroepen terugvindt. 

Heb je een winkel? Dan kan je de richtlijnen hier terugvinden.

Persoonlijke verzorging

Transport en voertuigen

Bouw, tuinbouw, elektro

Slotenmakers, automobieldeskundige, fotograaf

Wasserijen en droogkuis

 

 

(Dieren)Voeding en vissector

 

Medische en paramedische beroepen

Andere vrije en intellectuele beroepen