13 jun 2022
Tervuren / Netwerkactiviteit

Winkelhieracademie | Je verkoop stimuleren door een goede winkelinrichting!

 

Win een exclusief bezoek van Kelly Claessens met concrete tips om je verkoop te stimuleren door een goede winkelinrichting!

De inrichting van je winkel bepaalt mee het imago van jouw bedrijf, weerspiegelt jouw merkidentiteit, is functioneel, ademt sfeer en emotie. Het winkelinterieur moet verrassen, de producten tot hun recht laten komen en de commerciële boodschap ondersteunen. Kelly Claessens (bekend van Blind Gekocht op Play 4) en Katelijn Quartier (Retail Design Lab) zetten je tijdens de Winkelhier Academie volop aan het  denken over je eigen winkel zodat deze nóg aantrekkelijker wordt om klanten aan te trekken.  

Maak door je deelname kans op een exclusief bezoek van Kelly in jouw winkel. Zij zal samen met jou je bestaande merkidentiteit, winkelinrichting en verbeteringspunten in de verschillende aspecten van je zaak bespreken!

 

Kelly Claessens studeerde interieurvormgeving aan Thomas More in Mechelen. In 2010 opende ze, met een gelimiteerd budget maar tonnen motivatie, La Fabrika, een interieurwinkel en ontwerpstudio in hartje Brussel. La Fabrika is een one-stop-shop voor geschenken en interieurobjecten, gerund door een team van gepassioneerde designliefhebbers. Met La Fabrika Studio worden interieurprojecten van A tot Z uitgewerkt. Kelly’s stijl is simpel, gastvrij, no-nonsense en ze is zeker niet bang voor een vleugje kleur!

Sinds 2021 maakt Kelly deel uit van het team van experten in het tv-programma 'Blind Gekocht’ op Play4. De deelnemers geven al hun geld aan de experten die hun nieuwe huis kopen, verbouwen en inrichten.  Het vierde seizoen van Blind Gekocht is te zien vanaf 31 maart 2022.

Katelijn Quartier is assistent-professor retail design aan de Faculteit Architectuur en Kunsten van de Universiteit Hasselt, waar ze ook academisch directeur is van het Retail Design Lab kenniscentrum. Samen met het Lab onderzoekt ze hoe de winkel van morgen eruit moet zien, inclusief de thema's beleving en duurzaamheid. Vanuit wetenschappelijke inzichten adviseerde Katelijn zowel grote retailketens als kleine KMO's om hun winkelbeleving te verbeteren. Naast onderzoek doceert ze retail design in theorie en praktijk aan zowel studenten als professionals. Ze presenteerde haar werk op verschillende internationale conferenties, publiceerde een boek over de waarde van design in retail en branding, en publiceerde in gerespecteerde internationale tijdschriften.

Programma

18u30: Onthaal met een hapje en een drankje
20u00: Sessie 1 : Katelijn Quartier
20u45: Sessie 2 : Kelly Claessens
21u30: Tijd om wat na te praten

Prijzen
  • 35,00 EUR Excl. btw