UNIZO en gemeente Asse maakten winnaar van wedstrijd 'Ondernemers in Actie' bekend

Commerciële Inspiratietraject UNIZO-WES kent succesvolle afloop

Gisteren werd de winnaar van de wedstrijd ‘Ondernemers in Actie’ bekend gemaakt.  Succes Fashion, al 30 jaar een begrip in Asse wat betreft dames- en herenmode, kaapte de hoofdprijs ter waarde van 7300 euro weg. De tweede plaats is voor babywinkel Puck. Lingerie Ghislaine vervolledigt de top drie. Dat de wedstrijd leefde bij zowel burgers als ondernemers, is duidelijk.

Op www.ondernemersinactie.be werden in één maand tijd 4029 unieke stemmen geregistreerd.

De actie ‘Ondernemers in Actie’ lag in het verlengde van het traject Commerciële Inspiratie. Een UNIZO-WES-initiatief dat Vlaamse ondernemers laat nadenken over hun zaak, met het oog op de uitdagingen van morgen. Gedurende een periode van zes maanden werden lokale ondernemingen door een externe bril bekeken en brachten professionele UNIZO-coaches de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van de onderneming in kaart.  Het gemeentebestuur van Asse sprong mee op de kar en moedigde zijn lokale ondernemers aan zich voor te bereiden op de uitdagingen van de toekomst. Daar bleef het echter niet bij. Met de communicatiecampagne ‘Ondernemers in Actie’ werden de 12 ondernemers extra in de kijker gezet. Een maand lang hingen in Asse 12 levensgrote portretten op. Op www.ondernemersinactie.be kon iedereen op zijn favoriete ondernemer stemmen. Deze campagne wilde niet alleen ondernemers ondersteunen in hun proactiviteit, maar wilde ook andere Assese ondernemers de boodschap brengen dat werken aan morgen vandaag dient te starten.

Meer beleving offline, meer aanwezigheid online!
De bevindingen van bovenstaande ondernemers liggen in lijn met het besluit van Elke Tielemans, coördinator Commerciële Inspiratie bij UNIZO:  “De begeleidende UNIZO-coaches brachten enkele interessante werkpunten bij de ondernemers in Asse aan het licht. Een daarvan is het creëren van meer beleving in de zaak.  Daarnaast zijn ook het voeren van extra online communicatie en het sturen op cijfers belangrijke aandachtspunten. In de individuele inspiratierapporten, die de ondernemers op het einde van het traject ontvangen, wordt er op deze elementen dan ook dieper ingegaan. De grootste uitdaging ligt hem nu natuurlijk in het daadwerkelijk toepassen van het geselecteerde actieplan.” aldus Elke Tielemans.

Over ‘Commerciële inspiratie’
Commerciële Inspiratie is een initiatief van het Agentschap Innoveren & Ondernemen en kadert binnen de uitvoering van de startnota ‘Winkelen in Vlaanderen’. Met de startnota werd de visie op detailhandel en kernversterking uit het Vlaamse regeerakkoord 2009-2014 verfijnd. Er werden beleidsinitiatieven aangekondigd om het evenwicht tussen periferie en kern te herstellen. Daarnaast voorzag de startnota ook maatregelen om de sector van de detailhandel en de lokale besturen die een detailhandelsbeleid willen voeren, te versterken. Commerciële Inspiratie is één van de ondersteunende maatregelen via het economisch beleid. In totaal werd Commerciële Inspiratie in 48 Vlaamse gemeenten uitgerold en werden 540 lokale ondernemers geholpen. Het project loopt nog tot september 2017. Meer info:
www.commerciëleinspiratie.be

Meer weten? Contacteer:
- Liedewij Verbiest - FAMOUS Relations
0471 724157 - 
liedewij.verbiest@famousrelations.be  
- Elke Tielemans - Commerciële Inspiratie
0473 225891 -
elke.tielemans@unizo.be