UNIZO zet schouders onder campagne om digitaal betalen te promoten

Hoewel 63% van alle betalingen in België nog met cash geld gebeurt, geeft onderzoek aan dat bijna 90% van de consumenten liever elektronisch betaalt. En ook op het vlak van nieuwe betaalmethoden, zoals contactloos betalen of Payconiq by Bancontact, loopt België nog achter ten opzichte van de buurlanden.

Daarom lanceren Febelfin, de banksector en verschillende ondernemersorganisaties, waaronder UNIZO, vandaag een campagne om digitaal betalen te promoten onder de slogan ‘Betaal digitaal. ’t Is het nieuwe normaal’. "Consumenten vragen steeds meer om digitaal te betalen en als ondernemer moet je daarop inspelen. Digitaal betalen heeft heel wat evoluties gekend de voorbije jaren, wat heeft gezorgd voor makkelijkere en goedkopere betaalmethoden. Het is dus tijd om volop de kaart van digitaal betalen te trekken", zegt Danny Van Assche, Gedelegeerd Bestuurder van UNIZO.

UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel voegt meteen de daad bij het woord en biedt nu donderdag een infosessie aan voor ondernemers over diverse cashloze betaalmogelijkheden. Meer info en mogelijkheid tot inschrijven