OndernemersForum: klantgericht ondernemen

03 mei 2018
Brugge / Cursus

OndernemersForum: klantgericht ondernemen

In zes stappen jouw omzet verhogen? Doe het samen met coach en topexpert Brian Legein!

  1. What's in a name?
    Ontdek wat de term klantenbeleving nu precies omvat
     
  2. Breng de klantenbeleving bij jouw bedrijf in kaart
    Nu we weten wat klantenbeleving precies inhoudt, gaan we op zoek naar de klantenbeleving in jouw bedrijf. Welke meerwaarde bied jij aan je klanten, wat zorgt ervoor dat ze steeds bij jou blijven kopen?
     
  3. Leer jouw klanten beter kennen
    Wie zijn jouw klanten precies? Wat vinden ze leuk, naar waar zijn ze op zoek? Ga op onderzoek uit: neem interviews af, nodig ze uit voor een gezellig gesprek, ..
     
  4. Sta stil bij de informatie die je kreeg
    Wat heb je geleerd uit de gesprekken met je klanten? Probeer om even in hun schoenen te staan
     
  5. Stel een lijst op: wat maakt jouw klanten gelukkig?
    Probeer alle verzamelde informatie te bundelen
     
  6. Word leverancier van dat geluk
    Zorg ervoor dat jouw klanten tevreden zijn wanneer ze iets bij jou kopen, dat ze terug aan jou denken wanneer ze iets nodig hebben. Kijk voor een toegevoegde waarde, zeg maar

-----> kortom, maak van je klanten ambassadeurs door een buitengewone beleving!

De tijd dat je gewoon iets kon verkopen aan een klant tegen een goede prijs is voorbij. Een klant is bereid eender welke prijs te betalen als de waarde die hij krijgt voor de prijs die hij moet betalen ver overschrijdt. Om dit te kunnen doen heb je een goed zicht nodig op wat de klant wenst, wat toegevoegde waarde zou zijn en hoe je je interne processen hierop kunt afstemmen.

Deze opleiding is een unieke combinatie van opleiding en workshops. In totaal gaat het om 8 sessies (4 voormiddagen en 4 avonden). De sessies in de voormiddag zijn opgevat als workshops. Tijdens de sessies ’s avonds krijg je de theorie.

Wat is het OndernemersForum?

Het OndernemersForum biedt een efficiënt lerend netwerk om jouw ambitie te ondersteunen en waar te maken. Gedurende  8 sessies werk je met andere collega-ondernemers en een expert rond het thema ‘Experience design.  De sessies zijn interactief en praktijkgericht.

Brian Legein, helpt bedrijven in het creëren van een cultuur van continue verbetering. Hij kan complexe zaken op een simpele manier benaderen en in begrijpbare taal uitleggen. Gedurende 4 ochtendsessies en 4 avondsessies ga je  samen met de expert/coach en collega-ondernemers aan de slag. Op het einde van de sessies heb je een concreet actieplan zodanig dat het ‘TO BE’ proces werkelijkheid wordt.

Voor wie?

Zelfstandigen en ondernemers met groeiambitie, die bereid zijn kritisch te kijken naar zichzelf, die bereid zijn keuzes te maken om uit te kunnen blinken met een unieke dienstverlening die de klant ervaart als “net dat ietsje meer”!

Sessies

Sessie 1: Experience design
  • Ontdek het wat en waarom van experience design.
  • Bekende en minder bekende voorbeelden.
  • Hoe kunnen we “experience” ontwerpen?
03/05/2018 - 08:30 - 12:30
Sessie 2: Customer journey mapping
  • Welke belevingen leveren wij aan wie?
  • Selecteer de beleving die je wil beter maken & visualiseer de totale beleving.
  • Selecteer het stuk van de beleving die je wil beter maken .
17/05/2018 - 19:00 - 22:00
Sessie 3: Klanteninzicht (feiten) verzamelen
  • Kwalitatief versus kwantitatief klantenonderzoek
  • Wie ga ik interviewen, observeren, dagboek laten maken?
  • Welke vragen ga ik stellen, hoe leid ik het gesprek in en hoe maak ik het verslag?
24/05/2018 - 08:30 - 12:30
Sessie 4: Universele noden en behoeften
  • Wat zijn universele noden en behoeften?
  • Wat zijn tussentijdse resultaten van de interviews? Wat loopt (niet) goed?
  • Advies ifv toekomstige interviews.  
31/05/2018 - 18:00 - 22:00
Sessie 5: Emotional journey mapping
  • Interpreteren en analyseren van de verzamelde klantengegevens
  • Visualiseren van de belangrijkste gedachten, gevoelens en verwachtingen op de customer journey map
  • Detecteren van focus gebieden (potentieel om beter aan te pakken)  
07/06/2018 - 08:30 - 12:30
Sessie 6: Experience Re-Design

Hoe kunnen we een beleving te optimaliseren en buitengewoon maken?

14/06/2018 - 19:00 - 22:00
Sessie 7: Experience Re-Design

Ontwerpen van de TO BE customer / emotional journey map

21/06/2018 - 19:00 - 23:00
Sessie 8: Lean process mapping
  • Ontwerpen van het achterliggende proces die de beleving moet mogelijk maken
  • Geen verspilling of activiteiten die geen waade toevoegen
  • Opmaak actieplan zodanig dat het TO BE proces werkelijkheid wordt.
05/07/2018 - 19:00 - 23:00

Ja, ik schrijf me in! Hierbij mijn contactgegevens.

Contactgegevens

bv. 0123.456.789
Volgorde
bv. 011404354
EUR
Volgorde
1 x Niet-leden UNIZO: € 940,00 Excl. btw
Totaal: 1137,40 EUR incl. btw