11 okt 2018
Brugge / Cursus

OndernemersForum: Online Marketing 2.0

Wil je weten wat online werkt en wat niet? Wil je weten hoe klanten in aanraking komen met jouw onderneming én hoe ze zelf benaderd willen worden? Wil je een succesvolle Facebookpagina creëren of meer resultaat boeken met jouw nieuwsbrieven? Hoe kun je jouw linkedIn profiel optimaal gaan gebruiken. Wat gebeurt er allemaal op communicatiegebied? Wat zou voor jouw bedrijf/organisatie interessant kunnen zijn? Wij helpen je door het bos de bomen te zien!

Alle sessies worden begeleid door eenzelfde expert: Daphné Gaudens. Daphné is gebeten door de online media microbe en kent de sociale media kanalen als geen ander.

Daphné geeft jullie ook al vijf handige e-mailmarketingtips mee:

  • Werk met een duidelijke afzender (geen info@ mailadres)
  • Personaliseer jouw campagnes. Start telkens met de voornaam van je lezer in de nieuwsbrief.
  • Zorg voor een teasend onderwerp
  • Vergeet je mobiele versie niet! 
  • Maak je e-mails herkenbaar, door jouw logo en huisstijl te hanteren.

Voor wie?

Ondernemers die online sterk aanwezig willen zijn.

Wat mag u verwachten?

  • Groep van gemiddeld 13 ondernemers.
  • Reeks van 8 avondsessies.
  • Met het thema ‘Online marketing 2.0’  ga je effectief aan de slag. Met concrete opdrachten werk je aan het sterk online aanwezig zijn met jouw onderneming. Hiervoor word je begeleid door vaste coach Daphné Gaudens.
  • Je bouwt jouw netwerk verder uit. Voor, tijdens en na de sessies, leg je nieuwe zakelijke contacten.

Sessies

Sessie 1: Inleiding online marketing

Waarom moet je online aanwezig zijn én waar moet je rekening mee houden? Vanuit deze inzichten bespreken we drie soorten media: eigen media, betaalde media en indirecte media. Je definieert jouw online doelstellingen en bepaalt welke online marketing kanalen/tools je dient in te zetten om deze te behalen (Voorbeeld: SEO, Social Media, Google AdWords, A/B tests).

 

11/10/2018 - 18:30 - 21:45
Sessie 2: Wie zijn jouw klanten en hoe komen ze met je bedrijf in contact

Tijdens deze sessie ga je jouw klanten beter leren kennen. Elk soort klant vraagt een eigen benadering. Daarom ga je jouw klanten in groepen gaan indelen en persona’s bepalen. Persona’s zijn heel gedetailleerde omschrijvingen van je type klanten. Nadien ga je hun klantenreis na. Hoe komen je klanten in aanmerking met je bedrijf, hoe willen ze benaderd worden,… . Beide hebben als doel beter je actie’s leren bepalen via online marketing.

25/10/2018 - 18:30 - 21:45
Sessie 3: Facebook inleiding en content kalender analytics

Zit je telkens te twijfelen wat je op je social media kanalen moet publiceren? Heb je geen inspiratie of goeie ideeën? Tijdens deze sessie leren we samen een content kalender voor jouw Facebook pagina op te maken en deze in te plannen op jouw Facebook bedrijfspagina. Je krijgt tips en tricks voor het gebruiken van de juiste content en foto’s voor jouw posts en gaat dieper in op de Facebook statistieken.

 

08/11/2018 - 18:30 - 21:45
Sessie 4: Facebook Advertenties

Tijdens deze sessie ga je praktisch aan de slag met het adverteren op Facebook. Je start vanuit een strategie en bepaalt jouw doelstellingen. Je gaat dieper in op de verschillende advertentiemogelijkheden van Facebook (pagina promoten, berichten promoten, website promoten, enz.) en Instagram. Samen gaan we, aan de hand van een praktische oefening, deze advertenties opbouwen. We geven tips en tricks voor het gebruiken van de juiste content en foto’s voor advertenties en gaan dieper in op de statistieken.

15/11/2018 - 18:30 - 21:45
Sessie 5: Nieuwsbrief opmaken

Tijdens deze sessie ga je aan de slag met de tool ‘MailChimp’. Je start met het opzetten van een gratis account bij MailChimp en leert tijdens de sessie praktisch werken met deze tool. Hoe kan je mailadressen importeren en exporteren? Hoe ontwerp je een template voor jouw nieuwsbrief? Deze sessie vormt de perfecte start voor het professioneel gebruiken van MailChimp voor je nieuwsbrieven.

06/12/2018 - 18:30 - 21:45
Sessie 6: Nieuwsbrief versturen

Nu jouw account, template en lijsten klaar staan voor gebruik, kan je aan de slag met het opmaken van jouw campagnes. Tijdens deze sessie ga je praktisch aan de slag met het opmaken en versturen van jouw campagnes. Aan de hand van concrete oefeningen leer je de verschillende mogelijkheden van MailChimp. Na deze sessie kan je jouw nieuwsbrieven versturen, maar ook analyseren met behulp van de statistieken.

13/12/2018 - 18:30 - 21:45
Sessie 7: Kennismaking LinkedIn

Waarom moet je aanwezig zijn op LinkedIn? Tijdens deze sessie leer je hoe LinkedIn werkt. Je leert er verder hoe je een goed profiel maakt en je krijgt alle tips en trics hoe je posts kan plaatsen die opvallen.

17/01/2019 - 18:30 - 21:45
Sessie 8: Meten is weten - Google Analytics

Wie het maximum uit zijn website en marketing kanalen wilt halen, meet continu. In deze sessie focus je jou op het meten van je verkeer, je campagnes en je acties via Google Analytics. Je leert de gegevens in Google Analytics analyseren, maar ook doelen in te stellen.

24/01/2019 - 18:30 - 21:45

Ja, ik schrijf me in! Hierbij mijn contactgegevens.

Contactgegevens

bv. 0123.456.789

Facturatiegegevens

Volgorde
bv. 011404354
EUR
Volgorde
De gegevens die u invult heeft UNIZO nodig om de overeenkomst te kunnen uitvoeren. Vanuit het gerechtvaardigd belang om te ondernemen worden deze gegevens ook doorgegeven aan onze commerciële partners en gebruikt voor automatische verwerkingen (o.a.) profilering om u gerichte informatie en aanbiedingen te kunnen toesturen. Alle details over deze verwerking en uw rechten vindt u in ons privacybeleid.
Algemene voorwaarden | Privacybeleid
1 x Niet-leden UNIZO: € 920,00 Excl. btw
Totaal: 1113,20 EUR incl. btw