24 aug 2020
/ Netwerkactiviteit

Online Inspiratiecafé e-commerce, een avond vol tips & inspirerende startersverhalen

VOOR WIE?
De inspiratiecafés zijn er voor iedereen bij wie het kriebelt om een eigen zaak te starten en die zich willen laten inspireren door de kennis en de verhalen van ondernemers.

WAT?
3 gedreven & gepassioneerde ondernemers vertellen jou, vanuit hun eigen ervaring, alles wat je moet weten over het starten van een succesvolle e-commerce business.

  • Wat moet je zeker wel of niet doen om het als startende ondernemer te maken?
  • Hoe schakel je over van een idee naar een echte zaak?
  • Waar moet je rekening mee houden bij e-commerce?
  • Welke marketingtips zijn er voor starters met weinig budget?

TIPS & TRICKS VAN

Eline De Munck | Odette Lunettes

Brillenmerk Odette Lunettes heeft zich in korte tijd op de kaart gezet door een verrassende en opmerkelijke marketing, out of the box. Eline De Munck toont hoe je de begane paden kunt verlaten om een merk met een smoel uit te bouwen. Een tof product is het begin, met de marketing ervan zet je je product in de kijker.

Sinds de Corona-crisis is e-commerce ook voor Odette Lunettes gestegen in belang. Maar online brillen verkopen is niet voor de hand liggend. Ontdek hoe Eline hierop inspeelt met haar online consults.

Mattijs Brandt & Charlotte Coene | Buddybites

BuddyBites bereidt hondenvoeding op maat, en levert deze voeding aan huis.
Dit proces verloopt als volgt: hondeneigenaars vullen online het profiel van hun hond in op basis van een vragenlijst. Met deze kenmerken kunnen wordt de ideale voedingssamenstelling en voedingshoeveelheid bepaalt. Deze gegevens worden digitaal naar de hondeneigenaar opgestuurd. Indien gewenst, wordt de voeding op maat van de hond geproduceerd en aan huis geleverd.
Een beetje zoals Hello Fresh, maar dan voor honden. Een vernieuwend idee qua e-commerce, ze werden dan ook bekroond als "Starter van het Jaar 2019".

Lisa Vaneeckhout | HangoverChic

Met HangoverChic verkoopt Lisa handpicked vintage designertassen. Hiermee wilt ze haar klanten tonen dat tweedehans niet muf hoeft te zijn. Preloved is the new new en is naast een stuk voordeliger ook een stuk duurzamer dan nieuw geproduceerde tassen. Instagram is haar eerste verkoopskanaal aangezien nauw contact met haar klanten prioritair is voor Lisa.Dit geeft haar de kans om een vertrouwensrelatie op te bouwen met heer klanten.
Ze vertelt je alles over de voor- en nadelen van verkopen via Social Media.
 

PROGRAMMA
19u00: Welkomstwoord UNIZO
19u05: Introductie ondernemers
19u20: Panelgesprek met 3 gedreven ondernemers
20u15: Break-out sessions: stel zélf je vragen aan deze ondernemers
20u30: Round-up

Goesting om te ondernemen?  
Schrijf je dan snel in, de plaatsen zijn beperkt!

We sturen je enkele dagen voordien een mailtje met de juiste link om dit unieke event mee te volgen.