UNIZO maakt Creatieve Ondernemer 2017 bekend: productiehuis CamTV

UNIZO ging op zoek naar de meest creatieve ondernemer van West-Vlaanderen. Uit de top 5 ondernemers werd tijdens de verkiezingsshow op 30 november bekend gemaakt dat CamTV uit Brugge de titel van Creatieve Ondernemer 2017 mee naar huis neemt.

Na een publieksstemming en een bedrijfsbezoek van een professionele jury, werd CamTV als winnaar gekozen uit de nog 5 overgebleven ondernemers die een dossier indienden tijdens de zoektocht naar de Creatieve Ondernemer 2017. Verschillende criteria waaronder creatieve producten en diensten, communicatie, klantgerichtheid, creatieve samenwerkingsverbanden, creatieve toekomstplannen, vernieuwende initiatieven, hoe het bedrijf zich probeert te onderscheiden, en de visie op zelfstandig ondernemen werden beoordeeld.

Bij Creatieve Ondernemer ligt de focus op kleine bedrijven met maximaal 10 werknemers. Volgend jaar organiseert UNIZO naar traditie opnieuw KMO-laureaat, waar grotere ondernemingen aan kunnen deelnemen.

Tom Nyszaakvoerder van productiehuis CamTV, heeft zich kunnen onderscheiden van anderen door als eerste op de videomarketing-kar te springen. Ze kennen een lange geschiedenis: "Ondernemen zie ik als een werkwoord: 'onder'-'nemen'"

Door hun vroege opstart waren ze er als de kippen bij om in te spelen op de steeds veranderende trends in videomarketing. "CamTV onderneming is klein begonnen, maar door onze stoute schoenen aan te trekken bij een opdracht op de Wereldexpo in Milaan hebben we naamsbekendheid verworven", dixit Tom Nys.

Vanaf dan begon de bal te rollen en breidden ze hun aanbod uit: "we verzorgen bedrijfsfilms, videomails, instructiefilmpjes, productfilmpjes, reclamespots en zoveel meer voor zowel KMO’s als multinationals. Inspelen op de steeds veranderende trends betekende na verloop van tijd de integratie van een grafisch bureau: CamDesign. Met deze innovatie kunnen we totaaloplossingen bieden voor onze klanten."

De focus in het creatief ondernemerschap bij CamTV is de besparing in overheadkosten of ‘creatief cijferen’ zoals ze het zelf omschrijven. Door budgetbesparend te werken creëren ze een win-win situatie voor zowel de klant als henzelf. Op die manier hebben ze een streepje voor op de grotere spelers.

Hun motto luidt: ‘samen sterk’. Bij elke opdracht proberen ze samen als team te begrijpen wat de look en feel moet zijn van de spot zodat ze zo gericht mogelijk kunnen werken. "We spelen dan ook altijd heel vlug in op de noden van onze klanten. Alles begint met luisteren naar de wensen van de klant, waarbij we voortdurend overleggen en samenwerken om tot het best mogelijk resultaat te komen."

Uiteindelijk werken ze ook graag samen met concullega’s, zodat ze de sterke punten kunnen samenleggen en ze nog een betere service kunnen verlenen aan hun klanten. Want "in het vak ondernemen is samen sterk cruciaal".

Klik hier voor een foto van CamTV.

Vanaf vrijdag 1 december om 14u kun je de foto's van de liveshow en de bekendmaking van de winnaar verkrijgen bij eva.claeys@unizowvl.be

Thema: Actueel