UNIZO trots op verkiezing 'winkelhieren' tot Woord van het Jaar 2019

UNIZO is trots en verheugd nu 'winkelhieren' officieel werd verkozen tot woord van het jaar. "Dit woord is een blijver", weet UNIZO-topman Danny Van Assche wel zeker. "Omdat het om zoveel meer gaat dan enkel het woord op zich. “Het is ongelofelijk belangrijk dat consumenten bewust zijn van het belang van lokaal winkelen, en hoe kan je dat beter doen dan er een speciaal woord voor te creëren?” UNIZO rekent er nu op dat, met de erkenning van het woord, ook het daadwerkelijk winkelhieren, kopen in eigen land, in fysieke winkels en online, een boost zal krijgen. "Daar worden we allemaal beter van."

UNIZO lanceerde het woord ‘winkelhieren’ dit voorjaar, in het kader van zijn doorlopende campagne voor meer lokaal kopen. Met die campagne wil UNIZO duidelijk maken hoe waardevol lokale ondernemers zijn. Ze betalen hier belastingen, stellen hier mensen tewerk, sponsoren diverse initiatieven, zorgen voor levendige kernen en onmoetingsplaatsen, leveren een persoonlijke service met expertise, ... "Daarom heeft iedereen er belang bij, ook de consumenten zelf, om lokaal te kopen, in fysieke winkels en in Belgische webshops", benadrukt Danny Van Assche van UNIZO. "'Winkelhieren' is dan ook geen modewoord. Het is een statement."

UNIZO zal de komende jaren blijven inzetten op het belang en de meerwaarde van winkelhieren.

Info: www.winkelhier.be

Thema: Actueel