Wegens groot success komt de future of shopping opnieuw naar West-Vlaanderen

UNIZO en RetailDetail maken handelaars Futureproof

“De consument van vandaag is 24u/24u online, is beter geïnformeerd, mondiger en mikt meer en meer op beleving. Ook het aanbod is veel ruimer dan enkele jaren terug. Het shoppinggebeuren is niet meer te vergelijken met vroeger. Als handelaar moet je op die veranderde wereld inspelen. Wie niet mee evolueert, mist de boot”, zeggen UNIZO en RetailDetail. Maar heel wat handelaars weten niet goed hoe ze dit moeten aanpakken. Daarom organiseren UNIZO en RetailDetail “The Future of Shopping Roadshow”, een rondreizende karavaan van 6 zeecontainers waarin handelaars in de voetsporen treden van hun klanten en zien hoe ze de handelaar van de toekomst kunnen worden. Ze maken er kennis met nieuwe, heel toepasbare technologieën en tools. “Wij willen tonen wat de mogelijkheden zijn, we geven hen een menukaart met opties. Handelaars maken zelf uit waar ze de klemtoon op leggen. Het gaat er niet om alles ineens te gaan veranderen, maar om weloverwogen strategische keuzes te maken”.
 
In de containers volgt de handelaar de consument in zijn shopproces: voor, tijdens en na het shoppen. Handelaars zien welke kanalen de consument gebruikt om zich thuis voor te bereiden, en op welke kanalen handelaars dus vandaag moeten inzetten. Audiovisueel, print, online. In de containers is de consument te zien in de winkelstraat en de manieren hoe hij zich laat verleiden om een winkel binnen te stappen. Op een interactieve manier kunnen handelaars zien wat de ‘nieuwe consument’ verwacht van een winkel, in verschillende sectoren. Zintuiglijke prikkels, digitale toepassingen, integratie van het fysieke en online verhaal enzovoort. De infosessies zowel ’s middags als ’s avonds beginnen met een plenaire sessie die de ‘customer journey’ heel bevattelijk voorstelt, de ‘reis’ die de consument maakt wanneer die vandaag gaat winkelen. Daarna volgt de begeleide wandeling door de containers en een workshop. Die workshop geeft alvast een heel aantal aanbevelingen over hoe handelaars kunnen inspelen op het veranderd aankoopgedrag van de consument. Tot slot is er elke keer een netwerkmoment met een hapje en een drankje.
 
The Future of Shopping is een initiatief van UNIZO en RetailDetail in samenwerking met Bancontact/Mister Cash, KBC, Proximus, Samsung, Centomedia, Roularta, Securitas, Citydepot, Nationale Loterij en Sodexo.

Praktisch:

  • Oostende (Sint-Petrus-en-Paulusplein): van dinsdag 26 tot donderdag 28 april
  • Brugge (‘t zand): van dinsdag 10 tot donderdag 12 mei

Info en inschrijving op www.ontdekdecontainer.be

 

Meer over: Retail, E-commerce
Thema: Actueel